2015. okt 21.

Marhasültes szendvics Bill Granger-módra

írta: Hajós Ágnes
Marhasültes szendvics Bill Granger-módra

Az ausztrál szakács ellenállhatatlan sültes szendvicse

Mikor még nem volt a főzős csatorna, csak a Spektrumon mentek Jamie és Nigella főzős műsorai. Egyszer aztán megjelent mellettük Bill Granger, az ausztrálok akkori legnagyobb kedvence.

Sajnos abban az időben még az alapanyagok nagy többsége számomra, magyar (meg főleg vidéki) lányként ismeretlen, elérhetetlen volt. De mivel  a most következő marhasültes szendvicshez minden volt, mélyen belém égett. Gyorsan lejegyzeteltem, aztán másnap megpróbáltam elkészíteni. Akkor még véletlen sem sikerült normálisan megsütnöm a marhahúst, de a többi hozzávaló miatt tudtam, hogy ez egy hosszú barátság lesz :)

Nemrég sikerült a marhaoldalasból egy hadseregnyi adagot készíteni, és mivel a "semmit nem dobunk ki" elvét vallom, valami húsos pite vagy szendvics körvonalazódott az agyamban. Akkor jutott eszembe Bill szendvicse, amire gyorsan rákerestem a neten és szerencsére a teljes receptet megtaláltam itt.

Csak kicsit változtattam rajta aszerint, hogy mi volt itthon és végre elmondhatom, hogy hibátlanra sikerült. Ez is igazi húsevőknek való, nem fogyókúrás szendvics, cserébe viszont az ízek igazi orgiájával találkozhatunk. Én szó szerint betegre ettem magam vele :D

 

Bill marhasültes szendvicse

DSC_3991s

4 db ciabatta zsemle (receptem itt)

2 nagy szelet marhasült (eredetileg steak, de nekem most lassan sült marhaoldalasom volt)

2 közepes paradicsom

Balzsamecet

6 ek vöröshagymalekvár (kb. 4 nagy hagymából, receptem itt)

2 tojás sárgája

2 dl napraforgó olaj

2 nagy gerezd fokhagyma

Só, bors

Jégsaláta

Pár ek olívaolaj

 

A tojássárgákat egy csipet sóval és az összezúzott fokhagymával habverővel keverni kezdjük. Mikor elkezd fehéredni, teáskanalanként hozzáadjuk az olajat (mintha majonézt készítenénk, csak mustár nélkül). Mindig csak akkor jöjjön hozzá a következő adag, mikor az előzőt teljesen felvette. A legvégén hozzákeverünk 2 ek balzsamecetet.

A sült húst vékony szeletekre, esetleg falatnyi darabokra vágjuk, egy serpenyőben az olajon átmelegítjük, félretesszük, melegen tartjuk. Ugyanebbe a serpenyőbe teszünk 2 ek balzsamecetet, majd a centis karikákra vágott paradicsomot. Gyorsan mindkét oldalunkat megpároljuk, de ne essen szét.

Összeállítjuk a szendvicset: egy száraz serpenyőben megpirítjuk a kettévágott zsemle belső oldalait. Az egyik felére kanalazunk az ízesített majonézből, erre jön a paradicsom, némi hagymalekvár, salátalevelek, végül a sült hús. Erre is teszünk szószt, majd rányomjuk a zsemle másik felét, akár rögzíthetjük is. Azonnal fogyasztjuk.

DSC_3994s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

saláta marha paradicsom marhaoldalas