2015. nov 01.

Forralt bor "nagyoknak"

írta: Hajós Ágnes
Forralt bor "nagyoknak"

Csípős hidegben nincs is ennél jobb

Bevallom, volt idő, mikor én is zacskós forralt bor fűszerkeveréket vettem. Aztán az szépen lassan összegyűjtöttem itthon mindenféle fűszert, van egy szekrényem, amit már alig tudok becsukni.

Így a múltkori bulira végre kikísérletezhettem a saját változatomat. Annyira felhígítottam, hogy az este végén is "szalonképes" legyek és inkább a fűszerek domináljanak, de aki jobban bírja, annak nem kell :D

A "nagyoknak" szó azért szerepel a címben, mert legközelebb a kicsiknek való változat következik.

 

Forralt bor

DSC_2229s

Hozzávalók 6 főre:

1 üveg (7 dl) vörösbor

1 üveg rozé

1,5 l víz

3 db csillagánizs

2 db kisebb fahéjrúd

Cukor ízlés szerint

2 tk szárított narancsvirág (elhagyható)

1 narancs

1 rúd vanília hosszában kettévágva

1 tk egész szegfűszeg

Negyed szerecsendió reszelve

 

A borokat a vízzel egy lábasba öntjük, beleszórjuk a fűszereket. A narancs héjának a felét levágjuk, de a fehér rész ne kerüljön bele. Ezt is a lábasba tesszük, a narancsot is belefacsarjuk. Melegíteni kezdjük, mielőtt elérjük a forráspontot, takarékra vesszük a lángot. Nem szabad felforrnia, különben elpárolog az alkohol :D

Így hagyjuk kb. fél órát, majd becukrozzuk, amennyire édesre akarjuk. Elkeverjük, fogyaszthatjuk is.

DSC_2228s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

rozé narancs vanília ánizs vörösbor fahéj szegfűszeg