2015. nov 12.

Resztelt pulykamáj egyszerűen

írta: Hajós Ágnes
Resztelt pulykamáj egyszerűen

Megszokott menzakaja finoman, gyorsan

Gyerekkoromban állítólag még véletlen sem lehetett májat belém tömni, aztán ez egyszer csak megváltozott. Anyukám sokszor készített resztelt májat, de ha jól emlékszem, nem disznóból, hanem csirkéből, mi így szerettük.

Amúgy sem voltunk túl nagy sertésrajongók, a menzán elénk tett, cipőtalp keménységűvé sütött húsok-belsőségek csak ráerősítettek erre.

Nemrég kaptam pulykamájat, és hosszú idő után újra készítettem resztelt májat. Tehettem volna hozzá szalonnát, meg pirospaprikát, ezerféle változat létezik. Nekem a gyerekkorom íze hiányzott, ezért így készítettem.

Ja, és körettel együtt fél óra alatt kész is!

 

Resztelt pulykamáj

DSC_0809s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg pulykamáj

1 nagy fej hagyma

1 ek olaj

Só, bors

1 kk morzsolt majoranna

 

Köretnek főtt rizs

 

A májat falatnyi darabokra vágjuk, megszurkáljuk villával, sózzuk, borsozzuk. A hagymát vékonyan felszeleteljük. Egy serpenyőben felhevítjük az olajat, rádobjuk, kevergetve üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a májdarabkákat, megszórjuk a majorannával, megborsozzuk. Közepes lángon kevergetve pirítjuk, akkor jó, ha kívül már sült, de nem kemény – csak pár perc. Elzárjuk a gázt, ízlés szerint megsózzuk.

Főtt rizzsel vagy ízlés szerinti körettel tálaljuk.

DSC_0810s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

pulykamáj