2015. dec 04.

Híres szendvics marhahússal, sok sajttal és sült hagymával

írta: Hajós Ágnes
Híres szendvics marhahússal, sok sajttal és sült hagymával

A hamburger "kis"testvére

Amerikában a patty (petti) melt legalább olyan híres, mint a hamburger. Több helyen is lehet részletes leírást találni az elkészítésről, még Wikipedia oldalt is kapott :)

Megalkotni viszont egyszerűbb, mint a nagytestvért. Vajon illatos-puhára pirítjuk a hagymát, majd aranybarnára a húspogácsát. Végül jófajta sajttal és rozskenyérrel összesütjük (nekem is van két szuper rozskenyérreceptem itt).

A szendviccsel először itt találkoztam, mikor jobban utánanéztem, rájöttem, hogy már a fél világ ismeri, csak én nem...

Azt azért leszögezném, hogy a rozskenyér ellenére ez a brutális ízbomba minden, csak nem fogyókúrás... De, ugye, az igazán élvezetes ételek nagyon is hizlalnak :)

Mikor épp fogyókúrázok (pl. most, vagy az életem nagy részében) azzal áltatom magam, hogy a következő öt kilónál megengedek magamnak egy ilyesmit. De akinek nincs rá szüksége (mázlista), annak jó étvágyat hozzá, igazi élvezet!

 

Patty melt

DSC_0609s

Hozzávalók 4 főre:

8 szelet kb. 1,5 cm vastag (rozs)kenyér

0,5 kg darált marhahús

2 nagy fej hagyma

15 dkg vaj

2 ek olaj

Só, bors

4 szelet cheddar sajt

4 szelet gouda sajt

 

A hagymát nem túl vékonyan felszeleteljük. 5 dkg vajon alacsony lángon kevergetve halvány barnára pirítjuk. Ne legyen teljesen puha, kicsit maradhat roppanós.

A marhahúst sózzuk, alaposan megborsozzuk. Négy vékony, ovális alakú pogácsát formálunk belőle, 2 dkg vajat és az olajat a serpenyőbe téve mindkét oldalukat alaposan átsütjük, félretesszük, melegen tartjuk.

A kenyerek mindkét oldalát megvajazzuk, két-két egymás mellett levő szeletet összepárosítunk. A belső felüket száraz serpenyőben közepes lángon megpirítjuk, kivéve egyik felükre cheddar-, másikra gouda szeleteket teszünk. Az egyik oldalukon elosztjuk a hagymát, a másikra a forró húst tesszük, majd összeborítjuk.

A külső felüket nagy lángon megpirítjuk a serpenyőben, lapáttal időnként összenyomkodjuk, megfordítjuk, ropogósra sütjük. Félbevágva (én salátával) tálaljuk.

DSC_0612s

   Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

kenyér vaj gouda cheddar darált marhahús