2015. dec 05.

Tojáslikőr karácsonyra

írta: Hajós Ágnes
Tojáslikőr karácsonyra

Angolszász kedvencet a fa alá!

Tavaly készítettem először tojáslikőrt, akkor is kóstoltam először és rögtön beleszerettem. Maxnál találtam a receptet, de mivel nekem csak vodkám volt itthon, csak az került bele :)

Egyetlen dologra kell nagyon figyelni: jó minőségű, friss tojást használjunk, különben az ünnepek nem az ajándékozásról fognak szólni :)

 

Tojáslikőr

DSC_4910s

8 dl tej

8 tojás sárgája

40 dkg cukor

1 vanília rúd

3,5 dl vodka

 

A vaníliának kikaparjuk a magvait, a rúddal és a cukor felével feltesszük főni a tejben, felforraljuk. A tojások sárgáját fehéredésig keverjük a maradék cukorral. A vaníliás tejet leszűrjük, állandóan kevergetve összevegyítjük a tojássárgával. Hozzáadjuk a vodkát, tiszta üvegekbe töltjük. 2 hétig hűvös helyen állni hagyjuk, ha tudjuk :)

Igazi vaníliát használjunk, a vaníliaaromának elveszik az íze állás közben (tapasztalat).

DSC_4914s

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

vodka tojás