2016. feb 14.

Farinata, az olasz csicseriborsó-lepény

írta: Hajós Ágnes
Farinata, az olasz csicseriborsó-lepény

Ligúr specialitás az én konyhámban

Még nyáron olyan olasz étteremben dolgoztam, ahol a szakácsok egy része is olasz volt. Így első kézből volt szerencsém megismerni néhány, általam eddig nem kóstolt, igazi olasz ételt.

Ilyen volt a farinata is, ami egy csicseriborsó-lisztből készült lepény. Utánaolvastam, állítólag már 2000 éve készítik, ezt ették kenyér helyett.

Az igazi olasz változatot vékonyra sütik, kicsit megpirítják a tetejét és önmagában, esetleg némi sajttal fogyasztják.

Én most a szokásosnál kicsit vastagabbra sütöttem, köretként szerettem volna fogyasztani. Az állaga kb. olyan, mint a sűrű polentának, de az íze határozottan a csicseriborsóé. Ha az eredeti változatot szeretnénk kapni, tegyük a megadottnál nagyobb tepsibe és a sütési idő végén tegyük legnagyobb fokozatra, míg itt-ott megbarnul.

Szerencsére rengeteg diétába beilleszthető, glutén- és laktózmentes, tehát az isteni íze mellett más jó tulajdonsága is van :)

Én nagyon megszerettem, próbáljátok ki!

A receptet itt találtam.

 

Farinata

DSC_1698s

Hozzávalók:

30 dkg csicseriborsó-liszt

9 dl víz

1 dl olívaolaj + a kenéshez

Só, bors

 

A csicseriborsó-lisztet összekeverjük a vízzel, legalább 4 órát állni hagyjuk (lehet többet is). Közben többször megkeverjük, be fogja szívni a vizet és összeáll masszává. Sütés előtt belekeverjük az olajat.

Egy 20x30-as tepsit kikenünk olívaolajjal, beleöntjük a masszát. Nem baj, ha az olaj megjelenik a tetején, sülés közben be fogja szívni.

180 fokos sütőbe toljuk, kb. fél órát sütjük, de ellenőrizni kell. Akik szeretnék, az utolsó pár percben, grillfokozaton megpiríthatják a tetejét. Mikor kész, frissen őröljük rá a borsot.

Magában is finom, de mi köretként ettük.

DSC_1697s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csicseriborsó-liszt