2016. ápr 10.

Omlett füstölt sajttal, újhagymával

írta: Hajós Ágnes
Omlett füstölt sajttal, újhagymával

Ráérős, laktató reggeli nem csak vasárnapra

Gyengéim a tojásételek, ha tehetem, azt reggelizek. Állítólag már 12 éves koromban tudtam tükörtojást készíteni és még cifráztam is mindenfélével.

Ez azért volt hasznos, mert rettenetesen válogatós voltam (fura, mi?) és ha anyukám olyat készített, amit nem szerettem, sütöttem magamnak tojást. Így megnyugodott, hogy ettem valamit, én meg azért, hogy nincs balhé az evés miatt :)

Most egy egyszerű, de számomra az egyik legfinomabb omlettet hoztam, ha esetleg még lenne valahol egy kevés füstölt sonka, azt is fel lehet használni benne :)

 

Újhagymás, füstölt sajtos omlett

DSC_4721s

Hozzávalók 1 főre:

2 nagy tojás

3 ek tejszín

1 vékony csík húsos, füstölt szalonna (vagy sonka)

1 szál újhagyma

3 ek-nyi durvára reszelt füstölt sajt

Só, bors

 

A szalonnát 1 cm-esre daraboljuk, zsírját serpenyőben kiolvasztjuk, a pörcöket kivesszük, félretesszük. A tojásokat a tejszínnel simára keverjük, megborsozzuk, nagyon kicsit megsózzuk. Alacsonyra vesszük a serpenyő alatt a lángot, megvárjuk, míg kicsit kihűl. Beleöntjük a tojást, elosztjuk rajta a hagymát és a szalonnapörcöket. Mikor a teteje már kocsonyás, rászórjuk a sajtot

DSC_4718s

és óvatosan lapáttal félbehajtjuk. Mindkét oldalát még 2-2 percig sütjük, majd tányérra csúsztatjuk, sok zöldséggel és friss kenyérrel tálaljuk.

DSC_4720s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás sajt szalonna újhagyma