2016. ápr 30.

Krémesen egészséges: spenót az én konyhámban

írta: Hajós Ágnes
Krémesen egészséges: spenót az én konyhámban

A gyerekek ellensége ízletesen, liszt nélkül

Bármilyen furcsa is, az én finnyás nagyfiam imádja a spenótfőzeléket.

De nem azt a halvány barnás-zöldes trutyit, amit a menzán meg a kórházakban tömnek gyermekeinkbe. Mert abban szerintem csak mutatóban van a zöldség és szokás szerint agyonlisztezik, én sose szerettem. 

Amit én szoktam készíteni, az tulajdonképpen nem is főzelék, hanem mártás. Csak turmixolom, ízesítem és kész.

Eszméletlen intenzív spenótíze van és a legjobb, hogy a rengeteg zöldség miatt egy hatalmas vitaminbombát juttatunk a szervezetünkbe.

 

Spenót(mártás)

DSC_2063s

Hozzávalók 4 főre:

1 kg spenótlevél

1,5 dl zsíros tejszín

2 nagy gerezd fokhagyma

Só, bors

1 csipet szerecsendió

6-8 tojás

1 ek ecet

50 dkg krumpli

Pár ek olaj

 

A krumplikat meghámozzuk, hasábokra vágjuk, egy tepsibe szórjuk. Megsózzuk, meglocsoljuk pár ek olajjal, kézzel összekeverjük. 200 fokos sütőbe toljuk kb. fél órára. Időnként lapáttal átforgatjuk.

A spenótleveleket megmossuk, egy lábasban egy csipet sóval alacsony lángon feltesszük párolódni. Párszor megkeverjük, fedőt teszünk rá, megvárjuk, míg összeesik és levet ereszt. A saját levében pároljuk tovább. Mikor teljesen puha, a lével, a csipet szerecsendióval és a 2 gerezd fokhagymával együtt összeturmixoljuk. Visszaöntjük a lábasba, ha nem elég sűrű, beforraljuk, ha jó az állaga, hozzáöntjük a tejszínt. Ezzel már nem forraljuk, csak összemelegítjük, végül megkóstoljuk, ízlés szerint megsózzuk.

Egy liter vizet forralunk egy másik edényben, hozzáadjuk az ecetet. Mikor a víz lobogva forr, egyenként óvatosan beleengedjük a tojásokat. Egyszerre háromnál ne legyen benne több, mert összeakadnak! Ízlés szerint 2-3 percig főzzük, lapáttal kiemeljük, papírtörlőn leszárítjuk.

Tálaláskor a krumpliból és a buggyantott tojásból is szedünk a tányérba, a spenótmártással leöntve kínáljuk.

DSC_2062ss

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

spenót fokhagyma