2016. máj 03.

Krémes csirkemáj sült paprikával

írta: Hajós Ágnes
Krémes csirkemáj sült paprikával

Ínycsiklandó ebéd fél óra alatt

Általában mindenféle májételt szeretek, ezért sokszor készítem. 

Nemrégiben találtam Mrs. Liptonnál ezt a receptet, és annyira megtetszett, hogy szinte rögtön elkészítettem én is. Mascarponém nem volt itthon, csak sajtkrém, ezért ezzel készítettem, de így is isteni finom lett. 

Egy jó tanács: aki ugyanúgy rajong a májért, mint én, készítsen az itt megadottnál többet. Én ebéd után is rájártam...

Sajtkrémes csirkemáj

DSC_3357s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg csirkemáj

2 nagy újhagyma a zöldjével együtt

2 gerezd fokhagyma

3 tömlős sajt (ha lehet, lágyabb fajta, összesen 30 dkg)

Só, bors

1 nagy ág rozmaring

3 különböző színű kaliforniai paprika

1 ek olaj + 1 ek vaj

Kb. 1 dl tejszín

 

 

Az újhagymákat felkarikázzuk, a zöldből félreteszünk egy keveset. A fokhagymát durvára, a paprikákat kockára vágjuk. Az olaj és vaj keverékén közepes lángon keverve pirítani kezdjük a zöldségeket a rozmaring lecsipkedett leveleivel. Mikor már színt kaptak és kicsit megpuhultak, egy keveset félreteszünk a díszítéshez, majd hozzáadjuk a falatnyi darabokra vágott májat. Körbepirítjuk, belenyomjuk a sajtkrémeket. Megvárjuk, míg felolvadnak, majd kevergetjük még pár percig, míg a májak belseje krémesre sül (ha nem lenne elég szaftos, kevés tejszínnel hígítjuk). Megsózzuk, -borsozzuk, még párszor megkeverjük és fogyaszthatjuk is.

Köretnek én párolt kölest adtam, de rizzsel, krumplival vagy simán friss kenyérrel is nagyon finom lehet.

DSC_3356s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paprika csirkemáj sajtkrém