2016. máj 22.

Duplán epres, csokis brownie

írta: Hajós Ágnes
Duplán epres, csokis brownie

Krémes, nagyon csokis és epres süti egyszerűen, ebből nem fog maradni :)

Ritkán sütök süteményeket, de ha mégis, akkor igyekszem, hogy különleges, felejthetetlen legyen (kivéve, mikor a gyorsaság a fontos).

Még tavaly eltettem egy pár üveg eperlekvárt, szándékosan elég kevés cukrot használva. Mondjuk így elég ízetlen is lett, főképp sütikben használtam, ahol a többi hozzávalóval lehetett kompenzálni.

Ehhez a lekvárhoz kerestem valami sütit, aztán, mivel eper is volt itthon, az alábbi duplán epres brownie jutott az eszembe. Kerestem egy alap brownie-receptet (itt találtam), és alkottam. 

Az eredmény eszméletlen lett: a lekvár és csoki keverékétől krémes, nagyon epres, abbahagyhatatlan sütit kaptam. Igazából nagyon kihűlni sem volt ideje, olyan gyorsan elfogyott :)

 

Epres, eperlekváros brownie

DSC_0558s

Hozzávalók egy 15x25-ös tepsihez:

20 dkg étcsokoládé

2 ek kakaópor (holland)

10 dkg vaj + a tepsihez

4 tojás

15 dkg cukor

1 csomag vaníliás cukor

20 dkg liszt + a tepsihez

20 dkg eper

8 ek eperlekvár

 

A csokit és a vajat mikróban vagy vízgőz fölött felolvasztjuk, langyosra hűtjük. Hozzákeverjük a tojásokat, cukrokat, végül a lisztet.

A masszát a kivajazott, -lisztezett (vagy szilikonos sütőlappal kibélelt) tepsibe simítjuk, a tetejére kanalazzuk az eperlekvárt, és elosztjuk rajta a negyedelt epreket.

180 fokos sütőbe toljuk 25-30 percre. Akkor jó, ha a széle már teljesen megsült, de középen még kicsit kocsonyás.

Tepsiben , vagy a szilikonos lapról óvatosan lecsúsztatva kihűtjük, szeletelve tálaljuk.

DSC_0553s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csoki eper lekvár kakaópor