2016. júl 24.

Rókagombás zöldségragu mustárral

írta: Hajós Ágnes
Rókagombás zöldségragu mustárral

Pikáns, különleges ebéd mindössze fél óra alatt

Már többször említettem, hogy szeretem a gombákat. Úgy általában mindegyiket, rengeteg receptem van velük (itt).

Abszolút kedvencem a vargánya, de a rókagombát is nagyon szeretem, ha találok a piacon, mindig lecsapok rá. Így volt ez a múlt héten is, és mivel nyáron nem igazán kívánom a húst (maximum grillezve), pikáns zöldségraguban találta meg a helyét.

 

Mustáros-tejszínes rókagombaragu zöldborsóval

DSC_0422s

Hozzávalók 4 főre:

30 dkg rókagomba

30 dkg zöldborsó

Só, bors

4 dl tejszín

2 ek mustár

2 dl alaplé

1 tk étk. keményítő

2 ek olaj

 

Köretnek párolt rizs

 

A rókagombák szárát lekapirgáljuk, az alját levágjuk, mérettől függően 2-3-ba vágjuk. A felhevített olajra dobjuk, enyhén körbepirítjuk. Megsózzuk, rátekerünk (én sok) borsot. Mehet hozzá a borsó, majd felöntjük a folyadékokkal és belekeverjük a mustárt. Nagy lángon felforraljuk, majd 5 percig főzzük. Ha a ragu túl híg maradt volna, 1-2 tk étkezési keményítőt 3 ek hideg vízben feloldunk, fokozatosan az ételhez keverve besűrítjük. Megkóstoljuk, ha kell, sózzuk, borsozzuk.

Rizzsel körítve tálaljuk.

DSC_0424s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

gomba borsó rókagomba mutár