2016. aug 17.

Cukkinis, sárgarépás krumplifőzelék fűszeresen

írta: Hajós Ágnes
Cukkinis, sárgarépás krumplifőzelék fűszeresen

Nyári főzelék sok zöldséggel, liszt nélkül

Szeretem a főzelékeket, de nem azokat, amiket a menzáról ismerünk.

Többször írtam már, hogy a mai napig felháborítónak tartom, mikor az agyonlisztezett, nagyon kis zöldségtartalmú, sokszor cukrozott (!) ételekről azt állítják, hogy egészséges. Ja, és meg is toldják pár szelet kenyérrel, hogy tuti legyen az összhatás.

Na, én erről itthon leszoktam, a főzelékeket általában saját magukkal (turmixolva), vagy valami gluténmentes dologgal (pl. étk. keményítő vagy csicseriborsó liszt) sűrítem.

Az ízén nem lehet észrevenni, sőt, sokkal finomabb, mivel maga a zöldség nagyobb koncentrációban van jelen az ételben.

A most következő főzelék egy igazi nyári vitaminbomba, a ragadozó családtagok kedvéért természetesen debrecenivel :)

 

Cukkinis-sárgarépás krumplifőzelék

DSC_0033s

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg krumpli

50 dkg cukkini

50 dkg sárgarépa

2 tk tárkony (vagy egy ek friss, apróra vágva)

1 l zöldségalaplé vagy víz

Só, bors

1 nagy babérlevél

1 nagy hagyma

2 ek olaj

 

Egy lábasban az olajon üvegesre pirítjuk a hagymát. Közben a zöldségeket megtisztítjuk, kétcentis kockákra vágjuk. Először a répát szórjuk bele, pár keverés után felöntjük az alaplével, vagy ennek megfelelő mennyiségű vízzel. Megsózzuk, alaposan megborsozzuk, beleszórjuk a tárkonyt és beletesszük a babérlevelet is. Félpuhára főzzük, ekkor jöhet hozzá a cukkini. Mikor ez is félpuha, a krumpli is mehet főni. Mikor minden zöldség puha, leszűrjük a főzőlét és kivesszük belőle a babérlevelet. A zöldségek harmadát simára turmixoljuk a főzőlé egy részével, annyit adjunk hozzá, hogy krémleves állagot kapjunk.

Visszaöntjük a lábasba, egyszer még felforraljuk. Megkóstoljuk, beállítjuk a sóját és fogyaszthatjuk is. Én debrecenit sütöttem hozzá, de bármely más feltéttel is fogyaszthatjuk.

DSC_0036s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa krumpli cukkini