2016. aug 22.

Pásztorpite, az angol kedvenc

írta: Hajós Ágnes
Pásztorpite, az angol kedvenc

Fűszeres marharagu krumplipüré alatt sütve

Már többször említettem szerintem, hogy a gimi után egy kis időt Angliában töltöttem au pair-ként. Ez olyan, mint a babysitter, csak még takarítani is kell, meg néha főzni.

Hát, gyorsan bebizonyosodott, hogy pedagógusnak csapnivaló vagyok, vessetek meg érte, de nem bírtam megszeretni a gyerekeket. Játszottam velük, elláttam őket, de nem alakult ki semmilyen kötelék (persze a sajátjaimmal mostanra egészen más a helyzet) :)

Emellett sikerült megismernem az angol mirelit-remekeket. A családban nem követelték meg a frissen főzött ételeket (még jó, akkor még nem is tudtam főzni), mivel az égvilágon mindent be lehetett szerezni fagyasztva. Csak melegíteni kellett és kész is volt az ebéd. 

Így ettem először a pásztorpitéjükből, nagyon ízlett. Meg igazából sajnos minden, jól meg is híztam kint... 

Na mindegy, szóval a fő nemzeti eledelüket itthon is reprodukáltam. Alapesetben a húsos réteg kicsit magasabb, de én kevesebbet csináltam, mert csak ketten ettük. Próbáljátok ki, nagyon finom, és így, jó minőségű alapanyagokból az igazi! :)

 

Sheperd’s pie

      DSC_0361s

Hozzávalók 4 főre:

A húsos réteghez:

40 dkg darált (marha)hús

1 ek paradicsompüré

1 hagyma

1 kisebb répa lereszelve

2 ek zeller szintén reszelve

1 ág rozmaring

1 ág kakukkfű

1 ek Worcestershire szósz

3 dl alaplé

1 dl vörösbor

2 ek olaj

 

A krumplipüréhez:

60 dkg krumpli

1-2 dl tej

5 dkg vaj

Reszelt szerecsendió, fehér bors, só

 

A tetejére:

5 ek friss kenyérmorzsa

3 dkg vaj

 

A hagymát apróra vágjuk, sárgára pirítjuk az olajon. A végén rányomjuk a fokhagymát, mikor megérezzük az illatát, hozzáadjuk a darált húst, a répát, zellert, sózzuk, borsozzuk. Belecsipegetjük a kakukkfű- és rozmaring-leveleket. Mikor a saját levét elfőtte, kissé lepirítjuk a húst, majd az alaplét kis adagokban hozzáadjuk. Mindig csak keveset és elfőzzük. A végén hozzáadjuk a bort, a paradicsompürét és a Worcestershire-szószt. Szaftosra pároljuk a ragut, elterítjük egy 20x30 cm-es tál alján.

A krumplit meghámozzuk, kockákra vágjuk, puhára főzzük. Összetörjük, a vajjal, sóval, fehér borssal és reszelt szerecsendióval, forró tejet fokozatosan hozzáadva krémesre keverjük.

Óvatosan elterítjük a ragu tetején, villával megmintázzuk, megszórjuk zsemlemorzsával, rácsipegetjük a vajat.

DSC_0340s

200 fokos sütőben pirosra sütjük a tetejét.

DSC_0347s

Salátával, párolt borsóval tálaljuk.

DSC_0359s

DSC_0352s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa krumpli vörösbor darált marhahús Worcestershire szósz