2016. nov 04.

Gyors virslis hajó sajttal

írta: Hajós Ágnes
Gyors virslis hajó sajttal

Forró reggeli hűvös napokra

Már többször említettem, hogy gyengéim a gyorsételek, szerencsére már van annyi akaraterőm, hogy csak ritkán eszek. Vagy elkészítem itthon, tökéletes az illúzió és még nem is annyira egészségtelen.

Nemrég egy albán pékségbe szabadultam be, amikről szintén tudvalevő, hogy nem éppen az egészséges alapanyagaikról híresek és akkor finoman fogalmaztam. Viszont sajnos nagyon szeretem pár terméküket, egyik kedvencem az agyonketchup-ozott, sajtos virslis "csónak". Főleg, ha még friss, meleg... Egyszer egy héten belefér, na. :)

Nemrég valami gyors zsemlét sütöttem, nem is nagyon kelesztgettem, mert reggelire kellett. Hirtelen eszembe jutott, hogy van a fagyasztóban isteni roppanós virsli, csak egy kis átalakítás kellett, meg sok sajt és persze saját ketchup :)

 

Gyors virslis hajó

dsc_1066s

Hozzávalók 4 db-hoz:

35 dkg liszt

2 dkg élesztő

2,5 dl tej

1 tk cukor

1,5 tk só

3 ek olaj

4 db, kb. 15 cm-es virsli, ha lehet, roppanós, fagyasztva

8 dkg sajt lereszelve

Mustár, ketchup

 

A tejet langyosra melegítjük, beleszórjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt. Várunk öt percet, míg felfut. Beindítjuk a sütőt, 190 fokra állítjuk. Közben a lisztet és a sót egy tálba szórjuk, mélyedést készítünk a közepébe. Beleöntjük az olajat és az élesztős tejet, megdagasztjuk. Nem kell sokáig gyúrni, elég, amíg összeáll, majd öt percet pihentetjük. Ismét átgyúrjuk, négyfelé vágjuk.

Kezünkkel oválisra formázzuk, a hosszabbik oldala legyen akkora, mint a virsli. (Szilikonos) sütőlapos tepsire tesszük, a közepébe nyomkodjuk a fagyott virslit. Megkenjük mustárral, ketchup-pal (ki mit szeret), elosztjuk rajtuk a sajtot.

Betoljuk a sütőbe, 20-30 percet sütjük (sütőfüggő). Mikor a széle megemelkedik és a sajt is megpirul rajta, kész van.

Langyosan a legjobb, de vigyázat, a virsli még forró lehet!

dsc_1062s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt virsli