2017. feb 28.

Gnocchi extra finom paradicsomszósszal

írta: Hajós Ágnes
Gnocchi extra finom paradicsomszósszal

Egyszerű, de isteni tészta, ezt mindenki imádni fogja :)

Nemrég megleptem magam egy sajtkészítő workshop-pal.

A közeli piacon egy család a saját otthonában készített sajtokat árulja, ők engedtek egy napra bepillantást magukhoz. Kaptunk reggelit, ebédet, szigorúan házi készítésűt mindenből. Részletesen egy későbbi posztban elmesélem az egész napot, nagyon jól éreztem magam, sokat tanultam.

Ebédre kemencében készült húslevest kaptunk, másodiknak gnocchi volt aszalt paradicsom-mártásban, természetesen a saját reszelt sajtjukkal.

Annyira finom volt minden, főleg ez a tészta, hogy majdnem betegre ettem magam és biztosra vettem, hogy reprodukálni fogom. Nem sikerült pont olyanra, Évi mártása sötétebb volt, talán kevesebb volt benne a krémsajt, vagy több a paradicsom. De ízre szinte ugyanaz, két napig csak ezt ettem, nem tudtam megunni... :)

Még egy érdekesség: a workshopon mindenki megízesíthette a saját sajtját, én bazsalikomosat és chilis-fokhagymásat készítettem. Erre a gnocchira a bazsalikomosat reszeltem, tökéletesen illett hozzá! :)

 

Gnocchi aszalt paradicsommártással

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg krumpli

1 tojás

Kb. 20 dkg liszt

 

A mártáshoz:

1 nagy hagyma

2 gerezd fokhagyma

10 dkg krémsajt

8-10 aszalt paradicsom

0,5 l passzírozott paradicsomlé

2 marék bazsalikomlevél

Só, bors

Kevés olívaolaj

ízlés szerint cukor

 

 A tetejére reszelt sajt

 

A mártáshoz a hagymát apróra vágjuk, az olajon megpirítjuk. Rányomjuk a fokhagymát, egyet keverünk rajta, mikor megérezzük az illatát, rádobjuk a felcsíkozott aszalt paradicsomot, majd felöntjük a paradicsomlével. Felforraljuk, kissé megsózzuk, megborsozzuk, kicsit besűrítjük. A végén elkeverjük benne a krémsajtot és az apróra vágott bazsalikomleveleket. Megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk, aki jobban szereti úgy, kicsit megédesítheti, nekem nem hiányzott.

A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk, sós vízben puhára főzzük. Teljesen kihűtjük, összetörjük, hozzákeverjük a tojást és 1 tk sót, majd annyi liszttel összegyúrjuk, hogy kicsit ragacsos, közepesen kemény tésztát kapjunk. Lisztes kézzel mogyorónyi darabokat letépünk belőle, oválisra formázzuk, lisztezett felületre gyűjtjük. Lobogó sós vízben, több kis adagban kifőzzük. Mikor feljön a víz tetejére, még egy percig főzzük, majd a mártásba forgatjuk.

Reszelt sajttal megszórva azonnal tálaljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli paradicsomlé gnocchi krémsajt aszalt paradicsom