2017. máj 09.

Forró almás táska, jobb, mint az étteremben

írta: Hajós Ágnes
Forró almás táska, jobb, mint az étteremben

A kedvelt klasszikus almás pite otthon készítve

Sajnos még mindig szeretem a gyorskaját, de igyekszem visszafogni magam, és egy hónapban csak egyszer, maximum kétszer benézni a helyi étterembe.

Nemrég megkívántam a forró almás táska néven árult édességet. Még talán gyerekkoromban ettem utoljára, de amivel most találkoztam, az nem az az íz volt...

Szóval úgy döntöttem, hogy az emlékeimre támaszkodva elkészítem otthon. Jelentem, sikerült. 

Talán a külseje nem lett pont olyan, dehát ezt otthon készített desszerttől talán nem is várjuk el, az íze viszont pont olyan, mint szerettem volna. Édes, kicsi fahéjas, kívül ropogós és persze nagyon almás :)

 

Mekis almás táska

Hozzávalók 8 db-hoz:

1 csomag (270 g-os) friss leveles tészta

2 nagy alma

2 dkg vaj

3 ek cukor (vagy több, ízlés szerint)

1 tk fahéj

2 ek vaníliás pudingpor

1 kisebb citrom lereszelt héja és leve

1 csipet só

1 tojás

Kb. 1 l olaj a sütéshez

 

Az almákat meghámozzuk, fél centis kockákra vágjuk. Egy serpenyőben megolvasztjuk a cukrot, mikor karamellizálódott, hozzáadjuk a vajat. Elkeverjük, rászórjuk az almakockákat, rászórjuk a sót. Megvárjuk, míg a karamell ismét felolvad és az alma egy kis levet ereszt. Hozzáadjuk a fahéjat, citromhéjat és -levet. Párszor átkeverjük, nem kell, hogy az alma teljesen megpuhuljon, akkor jó, ha még roppan. Megkóstoljuk, ha kell, még adhatunk hozzá cukrot. Ha már nincs alatta nedvesség, egy kicsit adjunk hozzá, kb. 1 dl vizet. A pudingport kikeverjük 2-3 ek vízzel, az almához adjuk, kevergetve besűrítjük a szaftot. Kihűtjük.

A leveles tésztát kigöngyöljük, sodrófával párszor átmegyünk rajta, majd lehúzzuk róla a papírt. Nyolc részre vágjuk, a széleit bekenjük a felvert tojással. Hosszában az egyik felükön elosztjuk az almás masszát, ráhajtjuk a másik felét, a széleken villával lenyomkodjuk.

Azonnal, forró olajban kisütjük, papírtörlőre szedjük. Melegen a legjobb!

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

alma mcdonalds pite vanília faféj