2017. aug 10.

Török joghurtos csirke egy magyar szakácskönyvből

írta: Hajós Ágnes
Török joghurtos csirke egy magyar szakácskönyvből

Egyszerű, mégis különleges ebéd a világ másik feléről

Nemrég beleolvasgattam nagymamám '80-as években gyűjtött szakácskönyveibe.

Valami viszonylag gyors, de azért különleges csirkeételt kerestem, elővettem a Világkonyha című mesterművet. Ebben kis bolygónk minden apró csücskéből gyűjtött receptek szerepelnek, egy dolog azonban nem hagyott nyugodni. Abban az időben, internet (és főképp pénz) hiányában hogy a csudában tudott valaki több száz recepthez jutni pl. Jáva szigetéről.

Szóval mosolyogtam egyet és kiválasztottam egy török joghurtos csirke nevű receptet. Az rögtön szemet szúrt, hogy a leírásban fehérbor szerepel, pedig, mint tudjuk, arrafelé nem igazán isznak alkoholt... Mondjuk éppen nem is volt itthon, szóval én a hűtőben árválkodó japán rizsborból löttyintettem bele, de a sima fehérborral is biztos finom.

Egyébként maga az étel nagyon ízlett, azóta többször is elkészítettem. Köretnek én vajas-petrezselymes bulgurt adtam (recept itt), salátának pedig korianderpesztós cukkinispagettit (recept itt).

De ha nincs kedvetek flancolni, párolt rizs és ubisali is tökéletes :)

 

Joghurtos csirke „török” módra – vagy nem

Hozzávalók 4 főre:

8 csirke felsőcomb

3-4 ek liszt

2 nagy doboz görög (vagy török) joghurt

10 dkg vaj

1 ek olaj

2 tk pirospaprika

1 dl sherry vagy mirin vagy fehérbor

1 tk majoranna

Só, bors

2 gerezd fokhagyma

 

A combokat kicsontozzuk, de a bőrét rajtahagyjuk, kettőbe vágjuk. Mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk, megforgatjuk a lisztben. A vajat felolvasztjuk egy nagy serpenyőben az olajjal, közepes lángon a bőrös felükkel beletesszük a csirkecombokat kb. 5 percig pirítjuk. Mikor megfordítjuk, alájuk öntjük a bort és ismét kb. 5 percig sütjük immár nagy lángon.

Közben elkeverjük a joghurtot a pirospaprikával és a majorannával, kicsit megsózzuk és borsozzuk. Mikor elkészültek a combok, áttesszük egy tűzálló tálba, ráöntjük a szaftot. Elosztjuk a tetejükön a joghurtot, nem kell sajnálni, mehet bőven.

200 fokos sütőbe toljuk kb. 10 percre, míg a joghurt kicsit megdermed rajta.

Kivéve meghintjük még egy kis pirospaprikával, vajas-petrezselymes bulgurral és salátával kínáljuk.

   Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csirke joghurt fokhagyma csirkecomb