2017. sze 25.

Zöldségleves távol-keleti stílusban

írta: Hajós Ágnes
Zöldségleves távol-keleti stílusban

Gyors, forró és különleges :)

Ez a receptem már jópár éves, a számítógépemen kutakodtam a régi dolgaim között, akkor találtam.

Én ugyanis nem mindig a frissen főzött ételt mutatom meg, van, amit már vagy egy éve elkészítettem. Csak sokszor lusta vagyok a fotózás után rögtön receptet is írni, így van, hogy kicsúszok a szezonból és ugye, pl. télen fura lenne valami epres recept, vagy ősszel egy olyan, ami friss spárgával készül... :)

Vissza az aktuálishoz: ebben a receptben viszont semmiféle szezonális alapanyag nem kapott helyet, egzotikus annál inkább. Én némi chili-t is tettem hozzá, számomra a leves akkor alegjobb, ha nem csak forró, hanem kicsit csípős is (na, jó, nem csak kicsit :) ).

Az ötlet egyébként nem saját, valamelyik külföldi oldalon találtam, de hogy hol, arról már fogalmam sincs...

Zöldségleves távol-keleti módra

Hozzávalók 4 főre:

1,2 l alaplé

Negyed kígyóuborka

1 kis répa

1 újhagyma a zöldjével együtt

10 dkg soba tészta

10 dkg gomba

10 dkg borsó

1 diónyi gyömbér

3 ek szójaszósz

8 db bébikukorica

2 gerezd fokhagyma

1 tk miso paszta (kihagyható)

1 ek szezámolaj

Só, bors

1 tojás

1 ek olívaolaj

Az uborkát és répát gyufaszál nagyságúra szeljük, a gombát, gyömbért, fokhagymát megtisztítjuk. A gombát szeletekre, a gyömbért és a fokhagymát apróra vágjuk, a bébikukoricát hosszában negyedeljük.

Az olajon megfuttatjuk a zöldségeket, a levesből időnkét hozzáöntve roppanósra pároljuk. Ezután felöntjük a maradékkal, hozzáadjuk a szójaszószt és a miso pasztát. Felforrósítjuk, de nem kell forralni. Megkóstoljuk, ha kell, sózzuk és nagyon megborsozzuk.

A tojást felverjük, sózzuk, borsozzuk, az egy ek olajon alacsony lángon omlettet sütünk belőle. Vékonyan felcsíkozzuk.

Közben a tésztát a csomagoláson lévő utasítás szerint kifőzzük, leszűrjük. Azonnal tálaljuk.

Egy adag tésztát és omlettet tányérra szedünk, rámerünk a levesből és fogyaszthatjuk is.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa gomba fokhagyma szójaszósz borsó kígyóuborka bébikukorica