2018. már 02.

Krémes csirkeleves puha gombóccal

írta: Hajós Ágnes
Krémes csirkeleves puha gombóccal

Gyomor-és szívmelengető forró leves sok zöldséggel

Szerintem többször mondtam/írtam, hogy imádom a leveseket, főleg ha olyan sűrűek, hogy megáll benne a kanál. Ha még szép adag csípős is van benne, az a legjobb :)

Ezt a receptet, mármint az étel fotóját egy külföldi oldalon találtam, rögtön megtetszett, legszívesebben azonnal befaltam volna belőle egy nagy adaggal. Megnéztem a receptet hozzá, na, az már kicsit nehezebb eset volt, mivel az ott leírt elkészítés sem technikájában, sem alapanyagaiban nem jött be.

Ők ugyanis csirkemellet akartak egy (durván fordítva) lassan főző edényben vagy 6 órát hőkezelni. Először is nekem olyan nincs, másrészt a főtt csirkemell sok minden, csak nem izgalmas.

Szóval kicsit alakítottam az elkészítesen, pont olyan lett, amilyenre vágytam. Krémes, csirkés, zöldséges, gombócos, laktató, nem csak a gyomrot, a lelket is melegíti :)

 

Tejszínes csirkeleves vajas galuskával

 

Hozzávalók 4-6 főre:

2 egész csirkecomb

1,2 l csirkealaplé

1 nagyobb répa

15 dkg borsó

1 közepes hagyma

Olívaolaj

Só, bors

1 dl tejszín

1 ek étk. keményítő

2 tojás

6 csapott ek liszt

5 dkg vaj

 

A csirkecombokat bedörzsöljük sóval, borssal, kevés olívaolajjal, 180 fokos sütőben puhára sütjük (akkor lesz kész, ha a csont mellé szúrt kés után nem folyik kis piros lé). Mikor kész, kivesszük a sütőből, langyosra hűtjük, a húst letépkedjük, ízlés szerint megfoszthatjuk a bőrétől, de aki szereti, meghagyhatja.

A galuskákhoz a tojásokat felverjük, a vajat felolvasztjuk. Langyosra hűtjük és elkeverjük a tojásokkal, egy csipet sóval és borssal majd a liszttel. Sűrű nokedlitésztát kell kapnunk, ha nem ilyen, sűrítsük kevés liszttel, ha nagyon sűrű, kevés vízzel hígítjuk.

A répát és a hagymát kockára vágjuk, egy lábasban alacsony lángon, többször megkeverve öt percig pirítjuk. Felöntjük az alaplével, beleszórjuk a borsót és felforrósítjuk. Mikor felforrt, mokkáskanállal beleszaggatjuk a galuskákat, két percig főzzük. A tejszínt simára keverjük a keményítővel, a levesbe keverjük.

Kicsit besűrítjük, majd a sült hús-darabokat is hozzáadjuk. Az egészet átforrósítjuk, alaposan megborsozzuk, majd beállítjuk a sóját. Azonnal is fogyaszthatjuk, de pár napi hűtőben állás sem árt neki.

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa tejszín gombóc csirkecomb húsleves