2018. nov 29.

Narancskrémleves fűszeresen, forrón

írta: Hajós Ágnes
Narancskrémleves fűszeresen, forrón

Illatos, pikáns leves a télre hangolva

Télen kevésbé menőek a gyümölcslevesek, a legtöbbet, ugye, hidegen fogyasztjuk.

Nemrég vendégeket vártam, a második fogást már kitaláltam, valami könnyűt, mégis különlegeset szerettem volna elé. 

Forró levesre gondoltam, kint elég... khm... rossz az idő, szürke, esős, brrr. Kis keresgélés után rátaláltam a narancslevesre, több helyen több receptet is. Viszont azok főleg hidegek voltak, szóval "téliesítettem" :) Sikere volt :)

 

Fűszeres narancskrémleves habgaluskával

Hozzávalók 4 főre:

1 l 100%-os narancslé

1 csomag vaníliás pudingpor

1,5 dl tejszín

2 ek cukor

10 db szegfűszeg

1 nagyobb darab fahéjrúd

1 kisebb chili

3 tojásfehérje

1 ek porcukor

A tálaláshoz kevés reszelt narancshéj

 

A narancslét felforrósítjuk, közben hozzáadjuk a fűszereket (a chilit egyben) és a cukrot, kevergetve felolvasztjuk. A tejszínt simára keverjük a pudingporral, nagyon gyorsan keverve a leveshez öntjük. Besűrítjük, alacsony lángon addig főzzük, míg már nem sűrűsödik tovább, forrástól számítva kb. 5 perc. Közben párszor megkóstoljuk. Ne legyen nagyon csípős, éppen hogy csak egy kicsit, amint elértük a kellő erősséget, vegyük ki belőle a paprikát.

A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, az utolsó percben hozzákeverjük a porcukrot is. Forró, lobogó vízbe szaggatjuk kiskanállal, mindig csak pár darabot, mert összeakadnak. Fedőt rátéve pár perc alatt megfőzzük, leszűrve félretesszük.

Tálaláskor pár merőkanálnyi levest mélytányérba szedünk, a habgaluskával és kevés reszelt narancshéjjal megszórva tálaljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

narancs tejszín fahéj szegfűszeg