2018. dec 27.

Pita reggelire tojással, zöldségekkel, joghurttal

írta: Hajós Ágnes
Pita reggelire tojással, zöldségekkel, joghurttal

Tartalmas ébresztő nyugis napokra

Valahogy így télen jobban szeretem a tartalmas, félig, vagy teljesen meleg reggeliket. Úgy érzem, mintha a lelkemet is átmelegítenék, készítés közben pedig van időm átgondolni az aznapi teendőimet.

És ha meleg reggeli, akkor a tojás elmaradhatatlan belőle, a tükörtojás-sütő képességemet már úgyis tökélyre fejlesztettem :)

Készült hozzá egy zöldfűszeres joghurt, a korábban bemutatott paradicsomos salsa, morzsolgattam rá némi kecskesajtot és jöhetett a lakoma :)

Recept ötlet innen.

 

Pita tükörtöjással, fűszeres joghurttal, salsával és bébispenóttal

Hozzávalók 4 főre:

4 nagyobb pita vagy csapáti (receptem itt)

3 dl görög  joghurt

1-1 csokor petrezselyem és zsenge kapor

2 gerezd fokhagyma

Fél tk só, frissen őrölt bors

2 marék bébispenót

8 ek salsa

10 dkg friss kecskesajt

2 ek szezámmag

4 tojás

2 ek olaj

 

A zöldfűszereket apróra vágjuk, a fokhagymát összezúzzuk. Összekeverjük a görög joghurttal, sóval és borssal. A szezámmagot száraz serpenyőben enyhén megpirítjuk, félretesszük. A tojásokat az olajon a serpenyőben kisütjük, mindenki ízlés szerint. Én úgy szeretem, ha a sárgája folyós marad. Megsózzuk.

Közben a lepénykenyereket megmelegítjük. Elosztjuk rajtuk a fűszeres joghurtot, a salsát,   spenótleveleket, ráültetjük a tükörtojásokat. Erre csipegetjük a kecskesajtot, végül megszórjuk a szezámmaggal.

Azonnal fogyasztjuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!
 

Szólj hozzá