2019. aug 12.

Fügés-kecskesajtos pizza, ha valami különlegesre vágysz

írta: Hajós Ágnes
Fügés-kecskesajtos pizza, ha valami különlegesre vágysz

Édes-sós ínyencség, ahogy én készítem

Az egyik, általam legjobban imádott gyümölcs a füge.

Végre ismét szezonja van, bár ha piacon próbáltok hozzájutni, elég hihetetlen áron lehet megkapni.

Nemrég pizza készült a családnak, be is gyúrtam egy négyszemélyes adagot (recept lejjebb).

A többiek az általuk szeretett feltétet kapták, én azonban valami különlegeset szerettem volna. Az alábbi étel készült :)

Az adagot négy főre adtam meg, természetesen ha csak egy pizzát szeretnétek, negyedeljétek az adagot.

 

Fügés-kecskesajtos gyors pizza

Hozzávalók 4 főre:

1 adag pizzatészta (receptem itt)

2 (nem túl puha) körte

3-4 füge

20 dkg friss kecskesajt

Kb. 20 fekete olajbogyó felkarikázva

1 nagy lila sonkahagyma felszelve

4 szelet bacon

Só, bors

4 nagy ek tejföl

Négy-hat ek balzsamecetkrém

1 gránátalma, pár levél bazsalikom

 

A körtét hosszában vékonyra szeleteljük, a fügét karikákra vágjuk. A tejfölt kikeverjük 1 tk sóval és több tekerésnyi frissen őrölt borssal. A bacon zsírját kisütjük, leitatjuk, durvára morzsoljuk. A gránátalma magjait kiszedegetjük.

A pizzatésztát begyúrjuk, négyfelé vesszük. Fél cm vastag körökre nyújtjuk, de nem kell keleszteni (egyszerre egyet készítünk, különben átázik a tészta).

Ráteszünk egy ek tejfölt, elkenjük, elosztjuk rajta a körte és fügedarabokat, az olajbogyót, lilahagymát, rámorzsoljuk a kecskesajtot. Megcsorgatjuk a balzsamecetkrémmel,

15-20 percre 200 fokos sütőbe toljuk.

Mikor kész, megszórjuk a gránátalma-magokkal, pár bazsalikomlevéllel díszítjük.

Félbehajtva, de akár feltekerve is fogyasztható.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

füge pizza olajbogyó kecskesajt