2019. dec 27.

Melengető burgonyakrémleves maradékból

írta: Hajós Ágnes
Melengető burgonyakrémleves maradékból

Ritkán marad krumplipüré, ha mégis, ez legyen belőle

Szerintem a legtöbb családban így az ünnepek után egy csomó maradék keletkezik. Én pl. krumplipréből szoktam elsokallni.

Egy részét még másnap fel tudom javítani némi vajjal, de nem mindig van kedvem két nap egymásután ugyanazt enni.

Így legutóbb krémleves készült, jól felturbóztam kolbásszal, ropogós kenyérkockával és egy kis snidlinggel. Ebben a hűvösben kifejezetten jól esett, és annyira laktatóra sikeredett, hogy nem is kellett utána semmi.

 

Burgonyakrémleves maradék krumplipüréből

Hozzávalók 4 főre:

Kb. 40 dkg kész krumplipüré

1 dl habtejszín

Kb. 1 l alaplé

1 fej hagyma

1 kisebb szál kolbász

1 ek aprított snidling

1 zsemle

1 ek olívaolaj

Só, bors

 

A hagymát durvára vágjuk, az olajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a krumplipürét, tejszínt és annyi levessel öntjük fel folyamatosan keverve, hogy híg krémleves állagot kapjunk. Pár percig együtt forraljuk, míg kicsit besűrűsödik, akkor beállítjuk a sóját és megborsozzuk. Itt én összeturmixoltam, de nem muszáj, ha darabosan szeretitek.

Közben a zsemlét apróra kockázzuk, a kolbász héját lehúzzuk és vékonyra karikázzuk.

A zsemlekockákat száraz serpenyőben ropogósra pirítjuk, kivesszük, majd a kolbászkarikákat is megsütjük.

Tálaláskor néhány merőkanál levest tányérba szedünk, zsemlekockákkal, kolbászkarikákkal és az aprított snidlinggel kínáljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli kolbász snidling