2020. ápr 23.

Gundel-palacsintatorta

írta: Hajós Ágnes
Gundel-palacsintatorta

A nagy klasszikus háziasabb formában

Nekünk bloggereknek is követnünk kell a trendeket.

Néha rá szoktam nézni a google-ra, hogy éppen mi az az étel, amire a legtöbben rákeresnek. Kíváncsi lennék, ki tudjátok-e találni, általában mi szerepel az első helyen? Anyukám szerint a paprikás krumpli - de nem.

A palacsinta. Aztán a gofri, a csirkemell, és - nyáron főleg - a cukkini.

Úgy gondoltam, akkor maradok az élvonalban, és készítek valami különleges palacsintát, ami ezúttal édes lesz.

Sós palacsintával ugyanis tele vagyok, itt megtalálhatjátok őket (persze pár édes is van).

A Gundel-palacsintát vettem alapul, ebből készült egy torta. Mondanom sem kell, a mi kis édesszájú családunkban egy falat nem maradt belőle... :)

A recept nem az enyém, itt találtam.

 

Gundel palacsintatorta

Hozzávalók kb. 6 főre:

Alapanyagok 20 palacsintához (kb. 1,5 adag az én receptem szerint, itt található a bejegyzés végén)

A töltelékhez:

10 dkg mazsola (elhagyható)

2,5 dl tej

25 dkg darált dió

10 dkg porcukor

1 tk fahéj

8 cl rum vagy 2 ek rumaroma

1 narancs lereszelt héja és leve

2 tk étk. keményítő

A csokimázhoz:

3 dl zsírszegény tejszín

5 ek rum

20 dkg étcsoki

Díszíteni:

Narancsszeletek és dió

 

A palacsintákat kisütjük.

A töltelékhez valókat a keményítő kivételével összefőzzük. Mikor összeállt kicsit, a keményítőt elkeverjük 0,5 dl vízben, a masszához adjuk. Besűrítjük, félretesszük.

A csokimázhoz valókat egy tálba tesszük (a csokit összetördeljük előtte), mikróban apránként összemelegítjük. A palacsintákat elkezdjük rétegezni a diós keverékkel és a csokimázzal, de utóbbiból annyi azért maradjon, hogy a végén meg tudjuk vele csorgatni a tetejét is.

Mikor kész, kidíszítjük a narancsszeletekkel és a dióval a tortát.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

dió csoki palacsinta narancs