2012. máj 16.

Gazdag, csülkös ragu a kamrából

írta: Hajós Ágnes
Gazdag, csülkös ragu a kamrából

Mindent bele húsétel nokedlivel, díjazták

Második alkalommal, mikor receptversenyre jelentkeztem, a veszprémi Csalán Egyesület pályázatára küldtem alkotást. A verseny címe "Még mindig tele a polc?" volt, és a beküldött műnek tartalmaznia kellett legalább egy olyan összetevőt, amit az otthoni kamra polcáról emeltünk le, vagyis amit mi tettünk el. Én is körülnéztem a szekrényemben és főztem egy nagyon finomat. Hatalmas adag lett, jócskán jutott a mélyhűtőbe, persze előtte végigetettem vele a családot :)

Díjam egy gyümölcsmosó edény és egy oklevél volt a második helyért. Emellett a közönségdíjat is én kaptam, ezért egy hatalmas fakanalat, és az Oliva étterem séfjének gyönyörű szakácskönyvét vehettem át.

989

Hivatalos tudósítás itt és itt olvasható.   Itt meg a Veszprém Tv. tudósítása.

 És íme a recept:

 

Csülkös-zöldséges ragu paprikás-petrezselymes galuskával

 P1010064s

Hozzávalók 6 főre:

1 kisebb (1,2 kg) füstölt csülök

30 dkg csirkemáj

Fél üveg gyöngyhagyma (20 dkg)

Fél üveg zöldborsó (20 dkg)

Fél üveg spárga (15 dkg)

10 dkg gomba

3 dl tejszín

3 ek étkezési keményítő

1 mk kömény

2 babérlevél

Frissen őrölt bors

A nokedlihez:

50 dkg finomliszt

1 púpos ek pirospaprika

1 csokor petrezselyem

2 tojás

Só, bors

A csülköt előző este beáztatjuk, másnap leöntjük róla ezt a vizet. Akkora edénybe tesszük, hogy a víz jól el tudja lepni, ebben feltesszük főni. Először felforraljuk, majd alacsonyra vesszük a lángot, fedő alatt puhára főzzük, ez kb. 4 óra. A vizet mindig pótoljuk. Ha megfőtt, kivesszük a vízből, kicsit kihűtjük, hogy ne égesse meg a kezünket. A főzőlét félretesszük, szükség lesz még rá.  A húst nagyobb darabokra tépkedjük, beletesszük egy kisebb edénybe, a bőrre és a csontra nem lesz szükségünk. Rátesszük a három darabba vágott májakat, a borsót, a gyöngyhagymát, a 3 centisre vágott spárgákat és a felszeletelt gombát. Annyit öntünk rá a főzővízből, hogy bőven ellepje, fűszerezzük a köménnyel, a babérlevéllel, borssal (a csülök elég sós, nem kell hozzáadni). Felforraljuk, majd alacsony lángon főzzük fél órát. Utána a keményítőt simára keverjük egy-másfél dl hideg vízzel, majd a tejszínnel és belekeverjük a raguba. Pár percig kevergetjük, addig besűrűsödik.

A galuskához a liszthez adjuk a tojást, a pirospaprikát, egy csokor apróra vágott petrezselymet, sót, frissen őrölt borsot. Vízzel a kellő sűrűségűre keverjük, és a csülök maradék (ismét felforralt) főzővizébe szaggatjuk, megfőzzük és leszűrjük.

A ragut a galuskával tálaljuk, petrezselyemmel díszítjük.

Szólj hozzá

gomba csirkemáj csülök zöldborsó nyertes petrezselyem gyöngyhagyma