2012. júl 20.

Kedvenc hideg krémleveseim

írta: Hajós Ágnes
Kedvenc hideg krémleveseim

Extra frissítő cukkini- és kovászos uborka krémleves, ezeket ki kell próbálni!

Az utóbbi idők legfinomabb levesére akadtam. Tudtam, hogy létezik kovászos uborka krémleves, sejtettem, hogy finom lehet, többek között a koviubi (receptem itt) miatt imádom a nyarat. Begyűjtöttem hát pár ötletet, aztán megalkottam a saját verziómat. Nem tudom leírni, mennyire finom lett! A család megérte, hogy mindenki kapott egy kis kóstolót, a többi pedig egyedül az enyém lett, pohárból ittam frissítőként, nem érte meg az estét :)

A másik versenyző receptjét még nagyon régen a sógornőmtől kaptam, azóta a szerelmese vagyok (mármint a levesnek). Ebből még Zolika is tetemes mennyiséget tud eltüntetni. Múltkor kerek cukkinit kaptam, a belsejébe visszatöltve tálaltam a levest, alig várta, hogy megehesse :)

Kovászos uborka krémleves

 DSC_0864s

Hozzávalók 4 főre:

 25 dkg kovászos uborka

Fél liter uborkalé

1 kis fej hagyma

1 gerezd fokhagyma

1,5 dl tejföl

Egy marék aprított kapor

3 ek olívaolaj

A hagymát apróra vágjuk, 1 ek olívaolajon megpirítjuk. Minden hozzávalót a turmixba teszünk (a fokhagymát előbb lereszeljük), habosra turmixoljuk. Hűtőben behűtjük. Adhatunk hozzá feltétként pirított zsemlekockát vagy szalonnachipset, de magában is nagyon finom.

DSC_0861s

Cukkinikrémleves

 DSC_0720s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg zsenge cukkini

Fél l húsleves

1 nagy hagyma

3 dkg vaj

2 tojás sárgája

2 dl tejszín

Szerecsendió, tárkony, só, bors, petrezselyem

5 dkg füstölt sajt

A vajat megolvasztom, üvegesre pirítom rajta a hagymát. Felkockázom a cukkinit (ha nem zsenge, akkor le kell vágni a héját, meg kimagozni, tehát nagyobb mennyiség kell belőle), rádobom a hagymára, 1 dl vizet aláöntve fedő alatt megpárolom. Mikor majdnem puha, felöntöm a húslevessel, fűszerezem kevés szerecsendióval, 1 kk tárkonnyal, sóval (óvatosan a leves miatt), borssal, egy ek aprított petrezselyemmel. Mikor teljesen puha, botmixerrel simára turmixoljuk. Összekeverjük a tejszínt a tojássárgákkal, ha langyosra hűlt a leves, belekeverjük. Megkóstoljuk, ha kell, sózzuk. Hűtőben kihűtjük, a reszelt füstölt sajttal, levesgyönggyel és/vagy petrezselyemmel tálaljuk.

DSC_0719s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt tejföl cukkini tárkony kapor kovászos uborka füstölt sajt petrezselyem szerecsendió