2012. dec 26.

Boldog Karácsonyt! - Az első a blogon

írta: Hajós Ágnes
Boldog Karácsonyt! - Az első a blogon

Avagy az első Karácsony a Blogon

Töltött-sült ponty fehér babbal és vöröslencsével

Nem is én lettem volna, ha Szenteste nem újítok valamit. Viszont nem szerettem volna nagyon elrugaszkodni a szokásoktól, tehát mindenképpen halat, pontosabban pontyot terveztem. Köretnek azonban valami különlegesre vágytam, pont kezembe akadt egy receptújság, abból merítettem ötletet (szándékosan nem írom le az újság nevét, mert ha követem az arányokat, elég furcsa képződmények jöttek volna létre, meg természetesen a hozzávalókat is megváltoztattam).

Ja, és nem utolsó szempont, hogy abszolút egészséges, szénhidrátszegény, tehát lelkiismeret-furdalás nélkül degeszre ehettem magam belőle! Nektek is jó étvágyat, boldog Karácsonyt!

Egészben sült ponty paradicsomos-sajtos káposztával töltve fehér bab- és vöröslencse-körítéssel

asderh 

Hozzávalók 4 főre:

1 db 1,5 kg-os ponty egészben (megtisztítva, fejével együtt)

Fél kínai kel

4 ek paradicsompüré

15 dkg cheddar

Só, bors  

A fehérbabos körethez:

2 konzerv fehér bab

2 paradicsom

1 alma

1 póréhagyma

1 dl rozé

1 ek fehérborecet

1 ek olaj

2 gerezd fokhagyma

Só, bors

1 ek fenyőmag

1 kk szárított zsálya

Fél mk őrölt kömény  

A vöröslencsés körethez:

30 dkg vörös lencse

2 szál újhagyma

2 tk  füstölt pirospaprika

2 tk piros arany (aki szereti, lehet csípős)

1 lime leve

1 dl húslé

1 ek olívaolaj  

A pontyot kívül-belül alaposan megsózzuk-borsozzuk. A kínai kelt vékony csíkokra vágjuk, összekeverjük a paradicsompürével, a reszelt sajttal, sózzuk, borsozzuk. Amennyit tudunk, beletömünk a ponty hasüregébe, majd kiolajozott tepsibe fektetjük, és a többi tölteléket a hal testére halmozzuk. 200 fokos sütőben kb. fél órát sütjük, vagyis addig, míg a hal húsa megpuhul, a tetején pedig megsül a töltelék.

xdgkh

Közben elkészítjük a kétféle köretet. A lencsét bő, sós vízben megfőzzük, leszűrjük. Az újhagymákat félbevágjuk, hogy külön legyen a zöld és fehér része, és külön-külön felkarikázzuk. Az olívaolajon megfonnyasszuk a fehér hagymakarikákat, megszórjuk a pirospaprikával, hozzáadjuk a lencsét és a húslét. Belekeverjük a piros aranyat, belecsepegtetjük a lime levét, 5 percig még főzzük, majd hozzáadjuk a zöld hagymakarikákat és melegen tartjuk.

A babos körethez a pórét felkarikázzuk, az olajon megfonnyasztjuk. Belenyomjuk a fokhagymát, belekockázzuk a paradicsomot, az almát, beleöntjük a rozét, a borecetet és öt percig főzzük. Egy száraz serpenyőben megpirítjuk a fenyőmagot, beleöntjük a lecsepegtetett babkonzervet, rászórjuk a zsályát, hozzáadjuk a hagymás-almás keveréket, megszórjuk a köménnyel, sózzuk, borsozzuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

rozé ponty sajt vörös lencse zsálya póréhagyma fenyőmag lime kömény fehérborecet kínai kel piros arany harissa cheddar fehér bab