2013. jan 06.

Borjúmáj sajtszósszal, polentával

írta: Hajós Ágnes
Borjúmáj sajtszósszal, polentával

A borjúmáj is sokoldalú, elkészíteni sem nehéz!

Életemben eddig egyszer ettem csak, a Kistücsökben. Ott annyira jól el volt készítve, hogy féltem itthon nekiállni, nehogy valami cipőtalpszerű szörnyűséget kapjak. Sertésmájat is ugyanezért nem szeretek sütni, de nem hagyhattam, hogy kifogjon rajtam.

Kaptam a hentesnél egy szép adagot, többfelé utánanéztem az elkészítési módnak és azt hiszem, megtaláltam a megfelelőt, egyáltalán nem bonyolult. Főztem-sütöttem mellé egy gyors polentát, előkaptam a mélyhűtőből egy adag lefagyasztott ementáliszószt és már asztalon is volt az ebéd. Istenire sikerült, remélem, kipróbáljátok!

Sült borjúmáj ementáli szósszal, gránátalmával és kakukkfüves polentával

 DSC_1398s

Hozzávalók 4 főre:  

70 dkg borjúmáj

2 dl olívaolaj

2 ek vaj

Bors, só  

1 adag ementáli szósz

1 ek vaj

2 ek olívaolaj

1 gránátalma  

A polentához:

7 dl víz

3 dl tej

20 dkg kukoricadara

1 kk szárított kakukkfű

2 ek olívaolaj

Só, bors  

A polentához a vizet felforrósítjuk a tejjel, sózzuk, borsozzuk, hozzáöntjük a kukoricadarát. Kevergetve megvárjuk, míg besűrűsödik, belekeverjük a kakukkfüvet. Egy kiolajozott tepsibe simítjuk, megvárjuk, míg megdermed.

A kihűlt polentát deszkára borítjuk, háromszögeket vágunk belőle, a maradék forró, a vaj és olívaolaj keverékén mindkét oldalukat megpirítjuk.

A gránátalmát félbevágjuk és egy kiskanál hátával kiütögetjük belőle a magokat egy tálba.

A borjúmájat megtisztítjuk, levágjuk a hártyáit, kétcenti vastagra szeljük, megborsozzuk. Egy serpenyőben felforrósítunk egy ek vajat 1 dl olívaolajjal, a májszeletek minden oldalát hirtelen megsütjük. Kivesszük, mérsékeljük a lángot és a másik ek vajat és a maradék olívaolajat is a serpenyőbe tesszük. Visszatesszük a májszeleteket, és alacsony lángon átsütjük a májak közepét is, de maradjon rózsaszín. Csak pár perc kell hozzá, különben megkeményedik. Azonnal tálaljuk.

A polenta- és májszeleteket egymásra halmozzuk, köréjük öntjük a felforrósított ementáli szószt és rászórjuk a gránátalmamagokat.

DSC_1395s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kakukkfű polenta borjúmáj kukoricadara ementáli gánátalma