2020. máj 05.

Sült sajtos hamburger különlegesen

írta: Hajós Ágnes
Sült sajtos hamburger különlegesen

A csirkés étteremlánc szendvicse otthon készítve

Pár hónapja a Zurammal betévedtünk az egyik gyorsétterembe, gondolom az alcímből rájöttetek, hogy melyikbe.

Aki ismer, az tudja, hogy kifejezetten drágának tartom és nagyon ritkán megyek oda, de most siettünk és nagyon éhesek voltunk.

Éppen valami sajtimádó hetek voltak, én meg mivel köztudottan sajtfüggő vagyok, kiválasztottam a legbrutálabb kinézetű szendvicset (a páromnak meg egy sima grillezett csirkemelleset, mondjuk az is jól nézett ki). Most is dobtam egy hátast fizetéskor, de a szendvics legalább isteni finom volt, muszáj volt reprodukálnom :)

Nem volt kedvem saját készítésű hamburgerbucival bíbelődni, boltit vettem, hát nem is túl szép. Szóval szerintem mindenképp készítsétek otthon, a leírásban van egy, az általam kedvelt és sokszor készített receptre mutató link.

Jó étvágyat!

 

Kfc Halloumi burger

Hozzávalók 2 főre:

2 közepes hamburgerzsemle (receptem hozzá itt)

1 csomag Halloumi sajt (vagy más grillsajt, kb. 20 dkg)

Pár csepp olívaolaj

6 db koktélparadicsom

1 közepes lilahagyma

2 ek vörösborecet

1 nagy csipet só

3 levél jégsaláta

1 marék rukkola

Az öntethez:

3 ek majonéz (receptem hozzá itt)

1 ek tejföl

2 tk szarvasgombás olaj

1 tk mustár

Kis csipet só és bors

 

Az öntethez valókat összekeverjük, a legjobb, ha pár órára hűtőbe tesszük összeérni az ízeket.

A hagymát vékonyra szeleteljük. Egy kis tálban összekeverjük a 2 ek borecetet a sóval, beleforgatjuk a hagymát és legalább fél órát pihentetjük. A paradicsomokat vékonyan felszeleteljük. A jégsalátát vékonyra szeljük, összekeverjük a rukkolával.

Egy (grill)serpenyőt felhevítünk, a félbevágott zsemlék vágott oldalát megpirítjuk rajta, félretesszük. A sütőfelületet megkenjük az olívaolajjal, hosszában kettévágjuk a sajtot, a tűzforró felületre fektetjük. Mindkét oldalukat megpirítjuk.

A zsemléket kifektetjük, mindkét vágott felüket megkenjük a szósszal. Az aljukra halmozzuk a salátát, jöhet rá a pácolt, majd lecsepegtetett hagyma. Erre tesszük a tűzforró sajtot, megpakoljuk a paradicsommal, végül rátesszük a szendvics tetejét.

Azonnal fogyasztjuk, úgy az igazi!

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

hamburger szendvics halloumi