2013. feb 04.

Olcsó májnak sem híg a leve

írta: Hajós Ágnes
Olcsó májnak sem híg a leve

Pecsenyelibamáj szokatlan körettel

Sokan tudják rólam, hogy egyik kedvenc alapanyagom a libamáj. Mivel csak ritkán engedhetem meg magamnak, az év nagy részében "beérem" csirke-, vagy kacsamájjal. Még Márton nap után leptek meg az egyik hentesnél, pecsenye-libamájat árultak. Ugyanaz volt majdnem az ára, mint a csirkemájnak, de a mérete nagyobb volt, színe világosabb. A hízott liba májánál viszont sokkal kisebb volt, de roppant kíváncsi lettem, mennyiben más az íze. Rögtön vettem belőle egy nagy adaggal, lefagyasztottam, és vártam az ihletet.

Illett volna valami édeskés-gyümölcsös körítést találni hozzá, de most inkább valami savanyúra vágytam. Mondhatom, a máj ízben szinte semmiben sem különbözött a nagyobb fajtától. Ha tudtam volna, hogy ennyire jó lesz, többet raktározok :)

Pecsenyelibamáj savanyú mártással, kifligombóccal

 

DSC_1252s.JPG

Hozzávalók 4 főre:

 

4 egész pecsenye libamáj

2 ek kacsa- vagy libazsír

Só, bors

3 dl tejföl

4 db csemegeuborka

3 kk chilis mustár

2 kifli

15 dkg liszt

1 tojás

Fél csokor petrezselyem

 

A kiflit kis kockákra vágjuk, száraz serpenyőben megpirítjuk. A lisztből, egy tojásból, fél csokor apróra vágott petrezselyemmel, csipet sóval, borssal és kevés vízzel sűrű galuskatésztát készítünk. Nagy lábasban sós vizet forralunk. A kiflikockákat belekeverjük a tésztába, kanállal, vagy vizes kézzel diónyi gombócokat eresztünk a vízbe, mikor feljött, alacsony lángon még öt percig főzzük. Szűrőkanállal kiszedjük, melegen tartjuk.

A zsírt serpenyőben felolvasztjuk, lassú tűzön megsütjük rajta a libamájat. Kivéve sózzuk, borsozzuk, melegen tartjuk. A libamájas zsírba tesszük az apróra vágott uborkát, pár perc kevergetés után mehet bele a tejföl és a mustár, kevés só és sok bors. Jól kiforraljuk.

Tálaláskor piros paprikával és petrezselyemmel díszítjük.

 

DSC_1254s.JPG

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kifli uborka mustár pecsenye libamáj