2013. ápr 07.

Az én töltött csirkém

írta: Hajós Ágnes
Az én töltött csirkém

Töltött csirkecomb Gödöllői módra, paprikasalátával

Ez az az étel, amit mindenki szeret. Minden családban van egy tuti recept, nálunk a nagymamám tudja a legjobban készíteni, sőt, nekem mindig sütött a húsok mellett egy kupac tölteléket is, az volt a kedvencem.

Most azonban a szakácstanfolyamon belefutottam a gödöllői töltött galamb nevű ételbe, a vizsgán már csirkecombra kellett alkalmazni. Én meg jó kisdiákhoz méltóan a legtöbb ételt lefőztem otthon, ennek is nekiugrottam. Viszont a megszokott köretek helyett ez alkalommal a hűtőben rengeteg helyet foglaló akciós paprikából készítettem salátát. Édesítővel és light majonézzel, hogy legalább a köret ne hizlaljon :)

És eldöntöttem, nekem mostantól ez a fajta töltött csirke lesz a specialitásom, ezt fogom tökéletesítgetni, hogy majd egyszer az én unokáimban is szép emlékeket ébresszen :D

 

Gödöllői töltött csirkecomb paprikasalátával

 DSC_1547s

Hozzávalók 4 főre:

 4 egész csirkecomb

2 zsemle

2 tojás

15 dkg gomba

15 dkg csirkemáj

1 nagy fej vöröshagyma

1 nagy kk majoranna

Só, bors

2 dkg vaj

1 csokor petrezselyem

Zsemlemorzsa

Olaj

1 kk paradicsompüré

2 kk liszt

A salátához:

2 közepes fej hagyma

4 paprika

4 kápia

4 ek 20%-os ecet

5 édesítő

Só, fehér bors

5 ek tejföl

5 ek majonéz (receptem itt)

2 csepp folyékony édesítő

 

A salátához vékony szeletekre vágjuk a hagymát és a paprikát. Az ecetből az édesítővel, egy csipet sóval és 6-7 dl vízzel salátalevet készítünk. Megkóstoljuk, utánaízesítjük. Hűtőbe tesszük pár órára (akár egy éjszakára is). A majonézt összekeverjük a tejföllel, a folyékony édesítővel, sózzuk, fehér borssal fűszerezzük. A hagymáról és a paprikáról leöntjük a salátalevet, tálalás előtt egy órával beleforgatjuk a majonézes öntetbe, hűtőben érleljük tovább.

A vöröshagymát apróra, a gombát és a csirkemájat nagyon apró kockákra vágjuk. A vajon megpirítjuk a hagymát, a zsemléket beáztatjuk. Egy tálba tesszük a gombát, májat, a tojásokat, a langyosra hűlt hagymát, a kicsavart zsemléket, a felaprított petrezselymet és a majorannát. Alaposan összekeverjük, ha túl lágy, zsemlemorzsát adunk hozzá. Jól megsózzuk és borsozzuk. A csirkecombokat is bedörzsöljük sóval és borssal, majd fellazítjuk rajtuk a bőrt. Kiskanál segítségével belenyomkodjuk a tölteléket. Egy tepsit kiolajozunk, beletesszük a combokat. Ha maradt még a töltelékből, azt is mellé tehetjük egy kupacban. Egy ujjnyi vizet öntünk a tepsibe, 190 fokra előmelegített sütőbe toljuk. 45-55 percig sütjük, közben sűrűn locsolgatjuk a pecsenyelével. Mikor elkészült, kivesszük a combokat, melegen tartjuk. A gázra tesszük a tepsit, pecsenyeszaftot készítünk. A megmaradt léhez adunk egy kk paradicsompürét, addig kevergetjük, míg barna nem lesz. Ekkor rászórjuk a lisztet, pár perc kevergetés után pedig felöntjük 2 dl vízzel. Kicsit megsózzuk, átszűrjük, mártásoscsészébe töltjük.

Tálaláskor a combokat félbevágjuk, fejenként két darabot tányérra szedünk, megöntözzük a pecsenyelével, a paprikasalátával kínáljuk.

DSC_1544s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá