2013. máj 02.

Desszert rozéval, eperrel, mandulával

írta: Hajós Ágnes
Desszert rozéval, eperrel, mandulával

Ropogós, mandulakrémes édesség felnőtteknek

Meghosszabbították a rozés verseny határidejét. Mivel már két főétellel is neveztem, gondoltam, összehozok egy desszertet is. Ezzel csak az a baj, hogy elég ritkán szoktam édességet készíteni, borral még nem is próbáltam.

Sok gondolkodás után egy felnőtteknek való desszertet hoztam össze, benne maradt az alkohol is az érdekesség kedvéért. Ezzel kombináltam a mandulát és az epret és nem kevés idegeskedés árán elkészítettem. Egy biztos: kifejezetten tálalás előtt kell összeállítani, különben elázik. Viszont frissen nagyon különleges és frissítő. Jó étvágyat, próbáljátok ki!

Mandulakrémes kosárkák zöldcitromos rozézselével és eperrel

 DSC_2275s

Hozzávalók 6 darabhoz:

2 db kb. 45x45 cm-es réteslap

1 ek vaj

2,5 dl mandulatej

4 tojás sárgája

3 ek mandulaliszt

1 citrom héja

2 ek cukor

2 dl száraz rozé

5 kk zselatin

2 ek méz

1 lime

6 db szép eper

Menta a díszítéshez

 

A réteslapokat 3x3 darabba vágjuk. A vajat megolvasztjuk, egy muffinsütő 6 mélyedését kikenjük. Egy réteslap-darabot is megkenünk vajjal, majd 45 fokban elforgatva ráteszünk egy másikat, így járunk el a többivel is. A muffinsütőkbe nyomkodjuk óvatosan, nehogy kiszakítsuk. 200 fokos sütőben világosbarnára sütjük.

A rozét felmelegítjük (nem forraljuk), beletesszük az apróra vágott lime-ot, zselatint és mézet. Mikor feloldódtak benne, átszűrjük egy tálkába, lehűtjük és durvára daraboljuk.

Közben a mandulatejbe szórjuk a mandulalisztet, tojássárgát, cukrot és citromhéjat. Lassú melegítés és folyamatos keverés mellett alaposan besűrítjük. Ezt is kihűtjük.

Tálalás előtt a kosárkákba kanalazzuk a krémet, rászórjuk a rozézselét, eperrel és mentával díszítjük.

DSC_2274s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

rozé eper réteslap mandulakrém