2013. sze 08.

A tökéletes tarja és sült karfiol

írta: Hajós Ágnes
A tökéletes tarja és sült karfiol

Vajpuha sertéshús izgalmas zöldségkörettel

Ma a Párom sertéshúst kívánt. Kicsit féltem tőle, többször sikerült ebből is cipőtalpat csinálni :)

Tarját vettem, az mégse olyan száraz, gondoltam, ma megsütöm "A" vajpuha sültet. Elhatározás kérdése, MA nagyon jó leszek. Végigolvastam több receptet, 40 perc-egy órát írtak a sütési időre, már ez furcsa volt, pedig nincs légkeveréses sütőm, ami gyorsabban végez, mint az én kis hagyományosom. Szóval rátettem, amit akartam, fóliát is, mehet a sütőbe. Fél óra után megnéztem, és AKKOR volt jó! Nem kell se fólia nélkül rápirítani, se semmi extra trükköt alkalmazni, ez kérem, így tökéletes. És végre bátran állíthatom, a sertést is meg tudom sütni vajpuhára!

A köretről Lila Füge oldalán olvastam. Persze nem sikerült a recepthez alkalmazkodni, de tény, hogy nélküle eszembe se jutott volna a karfiolt sütőben megsütni. Pedig nagyon jó, tessék kipróbálni!

 

Fokhagymás tarja sonkával, sajttal

 DSC_3508s

Hozzávalók 4 főre:

6 db 2 cm vastag tarjaszelet (összesen kb. 80 dkg)

30 dkg sajt

20 dkg sonka (felvágott)

4 gerezd fokhagyma

3 ek olaj

 

A husit kiklopfoljuk, persze nem hajszálvékonyra, fele olyan vastag legyen. Mindkét oldalát megsózzuk, a só mennyisége attól függjön, hogy a szeletelt sonka és a sajt milyen sós. Egy akkora tepsit kiolajozunk, amiben a hús elfér egymás mellett. Belefektetjük a tarjaszeleteket, a fokhagymát szeletekre vágjuk, rászórjuk. A sonkát darabokba tépjük, ezt is rátesszük a húsra. Ráreszeljük a sajtot, lefedjük alufóliával. 250 fokra előmelegítjük a sütőt, ebbe toljuk a tepsit, majd mérsékeljük a lángot, fél órát sütjük. Ha a villa könnyen beleszalad, kész is (max. fél óra).

DSC_3496

Sült karfiol

 DSC_3502s

Hozzávalók 4 főre:

2 karfiol

10 dkg vaj

1 ág rozmaring

Só, bors

3 ek olívaolaj

 

A karfiolt rózsáira szedjük (minél kisebb, annál gyorsabban elkészül). Egy tepsibe, amiben kényelmesen elfér, eloszlatjuk az olívaolajat, beleszórjuk a rózsákat. Sózzuk, borsozzuk, 200 fokos sütőbe toljuk. 5 percenként megforgatjuk. 15 perc után hozzáadjuk a felkockázott vajat és az apróra vágott rozmaringot. Utána szintén párszor megforgatva készre sütjük. Akkor jó, ha kicsit megbarnul itt-ott és még harapható marad.

DSC_3503

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sertés karfiol tarja