2013. okt 08.

Sztrapacska gazdagon

írta: Hajós Ágnes
Sztrapacska gazdagon

Krumpligaluska juhtúróval, gombával összesütve

Tele a piac vargányával. Próbáltam ellene küzdeni, de nem tudtam, vettem néhány szép darabot. Szeretem a gombákat, sok fajtát megkóstoltam és őszintén szólva (most meg fognak néhányan kövezni) túl nagy különbséget nem fedeztem fel ízben. Állagban más a helyzet, de ez egy másik történet.

Mégis azt gondolom, a vargánya a gombák királynője. Nekem eddig az összes közül ez ízlett a legjobban, ha ez kerül az ételbe, biztos a siker.

Nemrég felfedeztem egy versenyt, ahova sztrapacskát, vagy más, burgonyával készült, szaggatott galuskát kellett nevezni, ha akarjuk, kicsit megbolondítva. Rögtön eszembe jutott a kis zacsi vargánya meg a szokásos, imádott sztrapacskám receptje, és már álltam is neki főzni.

Megjegyezném, nem neveztem be az ételt. Annyira teleettem magam vele, meg annyira bonyolult volt a versenyfelületre a feltöltés (pedig értek az ilyenekhez), hogy inkább aludtam egyet. Később meg elfelejtettem :)

 

Vargányás sztrapacskaDSC_3390s

 

Hozzávalók 4 főre:

1 kg krumpli

3 tojás

Kb. 60 dkg liszt

40 dkg juhtúró

20 dkg tejföl

40 dkg vargánya

15 dkg füstölt kolozsvári

Esetleg 1 ek olaj

Só, bors

Fél csokor petrezselyem

 

A szalonnát felcsíkozzuk, a vargányát felszeleteljük. Ha túl száraz a szalonna, egy ek olajat aláöntve kiolvasztjuk (az olaj elhagyható), az utolsó 5 percben hozzáadjuk a gombát, félretesszük.

A krumplit a reszelő apró lyukú felén lereszeljük. Hozzáütjük a tojásokat, 2 ek-lal a szalonnazsírból, majd annyi lisztet, hogy ne túl lágy tésztát kapjunk. Sózzuk, borsozzuk a tésztát (a zsír miatt óvatosan), lobogó sós vízbe szaggatjuk kiskanállal. Ha az első szétfő, még egy kis lisztet kell adni a krumplis masszához. Miután feljönnek a galuskák a víz tetejére, 2 percig még főzzük, majd szűrőkanállal a gombás szalonnához szedjük, összeforgatjuk vele. Egy jénaiban szétterítjük, a juhtúrót rámorzsoljuk, tejföllel meglocsoljuk. 200 fokos sütőben 15-20 percig sütjük, fogyasztás előtt megszórjuk az apróra vágott petrezselyemmel.

DSC_3394ss

DSC_3392ss

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli vargánya szalonna juhtúró