2013. okt 15.

Sütőtökrajongóknak

írta: Hajós Ágnes
Sütőtökrajongóknak

Az ősz kedvence szezámos bundában

Azt hiszem, bátran állíthatom, hogy a sütőtök az őszi zöldségek királya. Ismerek ugyan pár embert, aki nem szereti, de ők vannak kisebbségben :) Az íze hasonlít az édesburgonyához, azt szoktam javasolni, ha az éppen nem kapható, akkor sütőtökkel bátran helyettesíthetjük.

A következő étel apukám ötlete volt, eszembe sem jutott, hogy ezt a sárga finomságot ki is lehet rántani. Én egy kis szezámmagot is adtam a panírhoz, ami tökéletesen harmonizált a sütőtök édes ízével.

Készítettem egy kis mártogatóst is: tejfölbe kevertem némi petrezselymet, chilit, sót, borsot, fokhagymát és tahinit (szezámkrémet). Ezzel együtt tökéletes vendégváró, némi bor kíséretében a legfinomabb :)

 

Szezámos-bundás sütőtök

 DSC_3905s

Hozzávalók 4 főre:

1,2 kg körte formájú sütőtök

Liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz

3-4 ek szezámmag

Olaj a sütéshez

 

A tök húsát egycentisre szeljük, magjait eltávolítjuk, héját lehántjuk, kissé megsózzuk. Szokásos módon bepanírozzuk, azzal a különbséggel, hogy a zsemlemorzsát összekeverjük szezámmaggal. Bő, forró olajban kisütjük.

 DSC_3899s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sütőtök szezámmag