2013. nov 18.

Blogkóstoló 13. - Sós süti

írta: Hajós Ágnes
Blogkóstoló 13. - Sós süti

Kukoricás-szalonnás süti szezámmaggal

Elérkezett a Blogkóstoló játék 13. fordulója (szerencsés szám!). Én még csak második alkalommal veszek rajta részt, az előzőről itt olvashattok.

Ez alkalommal egy olyan blogról kellett valamit készítenem, ami ismét nagy fejtörést okozott. Marisznál ugyanis főként torták, édességek találhatók, amik ugye nem igazán a szívem csücskei. Így egy (legalább is így gondoltam) egyszerű sós nasit választottam. Másoknál is láttam már ezt a háromszög alakú, gazdagon töltött kelt tésztát, igazi gyerekek kedvence-kinézete volt.

Na, nekem sikerült elrontani :) A másoknál szépen ácsorgó háromszög eldőlt. Ezek után szépen feltaláltam magam és gazdag csigának neveztem el... Szerencsére az íze így is fantasztikus maradt, szerintem maradni fogok ennél az elkészítési módnál (persze, ha sikerül az eredeti, akkor átírom a receptet :D )

És még valami. A kérés az volt, hogy próbáljuk meg ünnepi köntösbe öltöztetni a kiválasztott ételt. Ez sajnos csak később jutott eszembe... Remélem, a szép szalvéta azért dobott egy kicsit összképen :)

Gazdag csigák

 DSC_1988

Hozzávalók:

40 dkg liszt

2,5 dkg friss élesztő

1 kk cukor

2,5 dl langyos tej

2 kk só

1 dl olaj

15 dkg tarja

10 dkg füstölt kolozsvári

1 konzerv kukorica

15 dkg reszelt sajt

1 nagy gerezd fokhagyma

4 ek tejföl

 

A tejben elkeverjük a cukrot és a morzsolt élesztőt, felfuttatjuk. Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet az élesztős tejjel, olajjal, sóval, megdagasztjuk. Nedves konyharuhával letakarva duplájára kelesztjük. Közben a tarját, szalonnát kicsire kockázzuk, a sajtot lereszeljük, a fokhagymát belenyomjuk a tejfölbe és elkeverjük.  Lisztezett deszkán a kelt tésztát vékony téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a fokhagymás tejföllel, elosztjuk rajta a kukoricát, húsokat, sajtot, majd feltekerjük. 3 cm széles karikákra vágjuk, tepsibe fektetjük, majd 200 fokos sütőben (légkeveréses 180 fok) megsütjük a csigákat.

DSC_1986s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt szalonna tarja kukorica kolozsvári