2013. dec 20.

Gyors, különleges fogás a pulyka combjából

írta: Hajós Ágnes
Gyors, különleges fogás a pulyka combjából

 Méltatlanul mellőzött része a pulykának - kivételesen finom főétel készült belőle

Egyik reggel arra ébredtem, hogy pulykacombot ennék. Tudom, hülyén hangzik, de ezzel álmodtam :)

Mivel nyáron egy ázsiai-fúziós étteremben dolgoztam, nagyon megszerettem a keleti fűszereket, így most is ezeket használtam. Meg persze sütőtököt, valamint találtam pár birsalmát a hűtő mélyén (csodák csodájára nem volt baja) ezeket is magamhoz vettem. A többi meg jött magától. Persze birsalma helyett sima alma is használható, csak annak fele annyi sütési idő kell.

Így sikerült szimpla hétköznapi ebédre egy nagyon különleges ételt készítenem, szerintem karácsonyra is megállná a helyét.

 

Keleties pulykacomb velesült sütőtökkel és birsalmával, balzsamkrémes rukkolával

 DSC_4431s

Hozzávalók 4 főre:

4 db pulyka alsócomb

2 ek curry

1 kk fahéj

1 mk szegfűszeg

Olaj

1 kisebb sütőtök

4 db birsalma

2 csomag (40 dkg) rukkola

1 tojás sárgája

1 dl olaj

1 kk mustár

5 csepp citromlé

2 gerezd fokhagyma

2 kk balzsamecet

Só, bors

 

A tojás sárgáját habverővel elkezdjük keverni, cseppenként, majd vékony sugárban hozzákeverjük az olajat. Mikor majonézállagú, hozzákeverjük a mustár, citromlét, csipet sót és borsot. Belenyomjuk a fokhagymát, majd a balzsamecettel is jól összekeverjük. Fogyasztásig hűtőben tartjuk.

A combokat sózzuk, borsozzuk. Egy kis tálban összekeverjük a curryt a fahéjjal és a szegfűszeggel. Jól bedörzsöljük vele a húsokat, egy tepsibe fektetjük (amekkorában bőven elférnek). Aláöntünk egy pohár vizet, 170 fokos sütőbe toljuk, másfél-két óráig sütjük. Időnként meglocsoljuk a pecsenyeszafttal, ha elfőne, pótoljuk, de ne legyen túl sok.

A sütőtököt és a birsalmát meghámozzuk, magjaikat eltávolítjuk, kétcentis kockákra vágjuk (sütésig a birsalmát érdemes citromos vízben tartani, mert megbarnul). A sütési idő felénél kivesszük a combokat a tepsiből, beletesszük sütőtök- és a birsalmakockákat, összeforgatjuk a szafttal, visszatesszük a combokat is.

DSC_4416s

Visszatoljuk a sütőbe, készre sütjük.

Tálaláskor előtt a rukkolát összeforgatjuk a balzsamos majonézzel. Tányérra halmozunk egy nagy maréknyit, mellékanalazunk a sütőtökös almából, majd egy combot melléfektetünk.

DSC_4429s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sütőtök balzsamecet pulykacomb birsalma rukkola