2014. jan 04.

Zöldséges, kolbászos tarhonyaleves

írta: Hajós Ágnes
Zöldséges, kolbászos tarhonyaleves

Melengető leves olcsón

Van az úgy, hogy egy darabka kolbásznál meg pár zöldségnél nincs több otthon, de valami tartalmas levesre vágyunk. Én a múltkorában így jártam, éppen elég hideg volt kinn, valami nagyon melengetőt, fűszereset szerettem volna. Zolika is otthon volt, szóval nagyon különlegeset nem alkothattam, mert még nem eszi meg :)

Így esett a választásom a tarhonyalevesre, felturbóztam a zöldségekkel és a kolbásszal, sőt a saját adagomat jókora adag csípős paprikával is ízesítettem. 20 perc alatt kész lett és igazi tartalmas, gyomormelengető fogás lett!

Kolbászos tarhonyaleves

DSC_5120s1

Hozzávalók 4 főre:

1 paprika

1 paradicsom

1 hagyma

1 közepes krumpli

1 gerezd fokhagyma

10 dkg tarhonya

15 dkg füstölt kolbász

Só, bors

1 ek olaj

Ízlés szerint erőspaprika-krém

 

A paprikát és a hagymát apróra, a paradicsomot kockákra vágjuk. Az olajat felforrósítjuk egy lábasban, rádobjuk a hagymát és a paprikát. Mikor megfonnyadtak, mehet rá a paradicsom és a fokhagyma, pár kavarás után a tarhonya, a kockákra vágott, hámozott krumpli és a darabolt kolbász is. Pár percig együtt pirítjuk, kevergetjük, majd felöntjük 1, 2 l vízzel. Addig főzzük, míg a tarhonya és a krumpli is megpuhul.

Ekkor hozzáadunk 1 csokor apróra vágott petrezselymet és még 2 percig főzzük. Ízlés szerint erőspaprika-krémmel ízesítjük.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

kolbász tarhonya