2014. jan 06.

Majonézes krumpli I.

írta: Hajós Ágnes
Majonézes krumpli I.

Burgonyasaláta, tökmagolajjal

Sok blog írója csak a különlegességeket teszi közzé, néha én is beleesek ebbe a hibába. Én is posztoltam több ízes-színes salátát, de a sok hidegtál készítés közben rájöttem, hogy a legtöbb ember rajong a majonézes krumplisalátáért. Mindenkinek megvan a saját receptje, bár alapvetően a tartármártást szoktuk eltérően készíteni (nekem még régen egy szakácsismerősöm javasolta, hogy kevés uborkalét tegyek bele, tényleg nagyon finom lesz tőle).

Szóval most egy krumplisaláta-recept következik, de nem a szokványos. Először is a szokásosnál több citromot teszünk a tartárba, valamint pirított tökmaggal és tökmagolajjal tálaljuk. Mi nyáron az étteremben így kínáltuk, mindig elfogyott :)

(Nemsokára hozok még egy változatot, ezért van a címben az egyes)

Krumplisaláta tökmaggal, tökmagolajjal

 DSC_3453s

Hozzávalók 4 főre:

1 kg burgonya

3 dl tejföl

1,5 dl majonéz

Negyed citrom leve (ha kevésnek tűnik, lehet fél is)

Só, bors

Fél csokor petrezselyem

0,7 dl tökmagolaj (Donum Terrae)

5 ek tökmag

 

A burgonyát héjastól lobogó, sós vízbe tesszük, mérsékeljük a lángot, puhára főzzük (kb. 20 perc, próbáljunk nagyjából egyforma nagyságú krumplikat választani). Hideg vizet öntünk rá, meghámozzuk, hosszában nagyobb hasábokra vágjuk, kihűtjük.

Ezalatt összekeverjük a majonézt a tejföllel, az apróra vágott petrezselyemmel, a citromlével, sózzuk, borsozzuk (kicsit legyen sósabb, mint szeretnénk, a krumpli fel fogja venni). Tálalásig hűtőbe tesszük.

A tökmagot száraz serpenyőben megpirítjuk.

Fogyasztás előtt tálra halmozzuk a salátát, megcsorgatjuk a tökmagolajjal, megszórjuk a tökmaggal. Ez utóbbi kettőből az asztalra is teszünk, hogy mindenki utánaízesíthesse a sajátját, én rengeteg olajjal szeretem :)

DSC_3446s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

burgonya krumpli petrezselyem tökmagolaj tökmag