2014. jan 23.

Négy hozzávaló - színes tésztaétel

írta: Hajós Ágnes
Négy hozzávaló - színes tésztaétel

Borsó, csirkemell, penne, márványsajt

Még régebben hirdettek a Fem3-on egy Stahl Judit nevével fémjelezett receptversenyt. Tök véletlen pont azon a csatornán akadtam meg, meg is néztem a Facebookon, hogy mi a pontos kiírás. Négyféle alapanyag volt megadva, csak ezzel a 4 hozzávalóval lehetett főzni valamit. Persze fűszereket meg zsiradékot hozzá lehetett adni. Szokás szerint meg is indult a fantáziám, egy baj volt csak, hogy a négy hetes játék első hete már lement. Azért valami kis elismerést csak bezsebelhetek, gondoltam, és neveztem. Háromszor is. Ez, azt hiszem, a második próbálkozás volt, szépen ki is rakták, képpel.

Aztán az egészből nem lett semmi, mert a 4. hétre már nem jött kiírás, gondolom érdektelenség miatt. A sajátomon kívül talán 1-2 fényképes receptet láttam, a többinél sem nagyon írtak arányokat, szóval nem voltak túl komolyak a próbálkozók.

Én azért beleadtam a tudásomat, szerintem a 4 hozzávalót (csirkemell, tészta, zöldborsó, márványsajt) sikerült elég jól összeházasítanom :)

Pirított penne zöldborsómártással, márványsajttal sült csirkemellel

 DSC_4932s1

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg penne

30 dkg zöldborsó

15 dkg márványsajt

4 dl tejszín

50 dkg csirkemell-filé

1 csokor petrezselyem

1 kk tárkony

Só, bors

2 kk vaj+1 ek olaj a sütéshez

 

A pennét al dente-re („fogkeményre”, nem teljesen puhára) főzzük. Leszűrjük, hideg vízzel átöblítjük.

A zöldborsót 1 kk vajon megpároljuk, rászórjuk az apróra vágott petrezselymet és a tárkonyt. Kevés ideig együtt pirítjuk, sózzuk, borsozzuk, majd felöntjük a tejszínnel. Felforraljuk, besűrítjük. Megkóstoljuk, ha kell, utánaízesítjük.

Egy nagyobb serpenyőben a másik kk vajat az olajjal felforrósítjuk. A csirkemellet féltenyérnyi, két centiméternyi szeleteket vágunk. Mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk. Belefektetjük a serpenyőbe, gyorsan megpirítjuk az egyik oldalát. Mérsékeljük a lángot, megfordítjuk a húsokat. Vékony szelet sajtokat teszünk a hússzeletekre, mire a hús megsül, a sajt is megolvad egy kicsit.

Ha megsültek, kivesszük, pár percig melegen tarjuk. Ugyanebbe a serpenyőbe öntjük a tésztát, nagy lángon időnként megkeverve megpirítjuk, kicsit sózzuk, borsozzuk.

Tálaláskor szedünk a tányérra a tésztából, erre jön a borsós mártás, végül pár szelet húst ültetünk rá.

DSC_4939s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

tészta borsó penne tárkony márványsajt petrezselyem