2014. feb 01.

Kedvencem egy kis csavarral

írta: Hajós Ágnes
Kedvencem egy kis csavarral

Libamáj és mákos guba - kitűnő páros

Mint két bejegyzéssel ezelőtt leírtam, kedvenc ételem a hízott libamáj (na, jó, a kacsamáj is). Viszont nagyon sajnálom rá a pénzt, így csak különleges alkalmakkor fogyasztom. Tavaly Márton napkor libalakomát rendeztem a családomnak, vettem libamájat is. Aztán szépen el is felejtettem, így mikor észrevettem, magamnak készítettem belőle finomságot.

Előtte nem sokkal kaptam mákolajat kipróbálásra, gondoltam, kísérletezek egy kicsit. Nem bántam meg, sőt, annyira jó lett, hogy szó szerint betegre ettem magam belőle... Persze, normális mennyiségben fogyasztva "csak" egy nagyon különleges élményben lehet részünk.

 

Mákolajban sült libamáj mézes-mákos gubával

DSC_4544s

Hozzávalók 4 főre:

80 dkg hízott libamáj

2 dl mákolaj

Só, bors  

6 db szikkadt zsemle

3 dl tej

1 ek vaj

2 ek méz + a tetejére

4 ek darált mák

6 nagyobb szufléforma

Kevés vaj a formák kikenéséhez  

Balzsamecet-krém a tálaláshoz  

 

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 6 db szufléformát vajjal kikenünk.

A zsemléket nagyobb darabokra vágjuk. A vajat felmelegítjük a vajjal és a 2 ek mézzel. A zsemléket beleszórjuk, kicsit hagyjuk állni, hogy magába szívja a tejet. Két részletben elosztjuk a szufléformákban, közéjük és a tetejére szórjuk a mákot. Végül a tetejüket is megcsorgatjuk mézzel, a sütőbe toljuk. Addig sütjük, míg a zsemlék széle megbarnul. Mikor kész, óvatosan kiborítjuk a formából.

Közben a májat másfél cm vastag szeletekre vágjuk. Felforrósítjuk a mákolajat, a szeletek mindkét oldalát óvatosan megsütjük.

Tálaláskor néhány szelet májat 1-2 adag mákos gubával tányéron elrendezzük. A májat megsózzuk, a tányért balzsamecet-krémmel díszítjük.

DSC_4536s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

mák méz libamáj zsemle mákolaj