2014. feb 02.

Ideális tízórai sonkával, kolbásszal

írta: Hajós Ágnes
Ideális tízórai sonkával, kolbásszal

Gyerekek, felnőttek kedvence sajttal sütve

Több szülőtársammal egyetemben sokszor gondban vagyok, hogy mi kerüljön a tízórais dobozba. Édességet nem tehetek mindennap, boltban meg ugye elvből nem veszek péksüteményt. Nemrég nézelődtem Limara oldalán, és egy nagyon jó kis dolgot találtam. Ehhez hasonlót a Sparban szoktam látni, de az pizzás ízesítésű. És nem bírok neki ellenállni (persze, újabban visszafogom magam).

Szóval a következő csónakok fele kolbásszal, a másik fele sonkával van töltve. Nálunk a gyerekek kedvence a sonkás volt, de mivel a páromnak is kell valamit csomagolni, egy sütéssel megoldottam a dolgot. Természetesen nekem nem sikerült olyan mutatósra, mint az ötletgazdának (a sütőm se a legjobb, meg a kelesztés végének kivárása sem az erősségem), nézzétek el nekem...

Sonkás vagy kolbászos csónakok

 DSC_4312s1

Hozzávalók 8 darabhoz:

140 g joghurt

2 dl tej

1 tojás

0,5 dl olaj

2 tk. só

50 dkg liszt

1 tk. cukor

2,5 dkg élesztő

 

15 dkg füstölt sonka vagy tarja

5 dkg olvasztott vaj

15 dkg kolbász

20 dkg reszelt sajt

 

A langyos tejben elkeverjük a cukrot és az élesztőt, felfuttatjuk. Összekeverjük a többi hozzávalóval, megdagasztjuk, majd langyos helyen, letakarva duplájára kelesztjük.

Lisztezett deszkára borítjuk, átgyúrjuk. 8 részre osztjuk (én lemértem). Egy tésztadarabot magunk elé teszünk, 12 cm széles, 20 cm hosszú téglalappá nyújtjuk.

A kolbászos fajtákhoz a kolbászt apróra vágjuk, eloszlatjuk 4 tésztadarabon. A sonkáshoz a tésztákat először lekenjük olvasztott vajjal, erre szórjuk az apróra vágott sonkadarabokat.

Feltekerjük, egymástól kellő távolságra tesszük egy sütőpapíros tepsiben, mert még kelni fognak. Éles késsel hosszában bevágjuk, a szélein csak 2-2 cm maradjon. Így hagyjuk állni kb. 45 percet.

Az idő leteltével az immár szétnyílt résekbe halmozzuk a reszelt sajtot (jó sokat!)

DSC_4297s

200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Addig sütjük, míg a kifli szépen megpirul, a sajt pedig rásül (kb. 30 perc).

DSC_4315s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

joghurt sajt kolbász füstölt sonka