2014. feb 07.

Gyorsan fogyó kacsazsíros pogácsa

írta: Hajós Ágnes
Gyorsan fogyó kacsazsíros pogácsa

Egyszerű pogácsa akár kezdőknek is

Nagyon sokáig csak egyféle pogácsát sütöttem, ez nekem bevált, mindenki szereti, sokáig friss marad. De az egyik ismerősöm nemrég megkínált az édesanyja által sütött zsíros pogácsával. Nekem az annyira ízlett! Elkezdtem nézelődni a neten, Verussnál találtam egy nagyon szimpatikus receptet. Ezt vettem alapul, felhasználtam a hűtőben lapuló kacsazsírt.

Azt ajánlom, dupla adagot süssetek, mert hamar fogy!

Kacsazsíros pogácsa

DSC_4775s

Hozzávalók:

40 dkg liszt

35 dkg krumpli

10 dkg kacsazsír

2 db tojássárgája + 1 tojás a tetejére

2,5 dkg élesztő

0,5 dl langyos tej

1 mk cukor

2 tk só

Frissen őrölt bors

 

A krumplit megfőzzük, összenyomjuk. A langyos tejben elkeverjük az élesztőt és a cukrot, felfuttatjuk.

Egy tálban összekeverjük a lisztet a krumplival, tojássárgával, kacsazsírral és az élesztős tejjel. Sózzuk és alaposan megborsozzuk. Megdagasztjuk, langyos helyen, nedves konyharuhával letakarva duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkára borítjuk. 1 cm-esre nyújtjuk, két oldalát behajtjuk, majd az így kapott téglalapot félbe. Ezt ismét vékonyra nyújtjuk, az előző műveletet kétszer megismételjük.

Késsel átlósan megvágjuk a tészta tetejét, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, tepsibe tesszük. A felvert tojással megkenjük. 180 fokos sütőben megsütjük (kb. 30 perc).

DSC_4771s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

pogácsa kacsazsír