2014. feb 13.

Maradékokból elsőosztályút

írta: Hajós Ágnes
Maradékokból elsőosztályút

Avokádó különleges lazackrémmel

A következő recept a múltkori hűtőkisöprésem eredménye. Találtam egy sarokban árválkodó avokádót, egy aznap fogyasztható csomag füstölt lazacot meg kecskesajtot.

Na, most biztos sokan felszisszennek, hogy milyen jól megy nekem, hogy ezek a maradékok a hűtőmben, pedig az ok egész más. Három különböző időpontban találtam őket elég kedvező áron és addig vártam a megfelelő pillanatra, hogy elfogyasszam, hogy majdnem lejártak :)

A képek sajnos nem lettek tökéletesek, mert délután, mikor fotóztam, már félhomály volt, reggelre meg nem maradt:)

Tormás-kecskesajtos lazackrém avokádóban

 DSC_5240s

Hozzávalók 4 főre:

10 dkg füstölt lazac

10 dkg sajtkrém

10 dkg friss kecskesajt

1 ek torma

1 kk mustár

1 kk majonéz

1 ek puha vaj

Só, bors

4 avokádó

2 ek szezámmag

 

Az avokádón és a szezámmagon kívül a többi összetevőt villával összenyomkodjuk, vagy késes robotgépben felaprítjuk. Pár órára hűtőszekrénybe tesszük.

DSC_5192s

Az avokádókat hosszában félbevágjuk, megcsavarjuk, kettéválasztjuk. A magba belenyomjuk a kést, kiemeljük. Az avokádókat óvatosan meghámozzuk, tányérra ültetjük. A krémet csillagcsöves nyomózsákba töltjük, az avokádók magjának helyére nyomunk belőle egy adagot.

A szezámmagot száraz serpenyőben kicsit megpirítjuk, miután kihűlt, rászórjuk a sajtkrémre.

DSC_5241s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

kecskesajt sajtkrém torma avokádó szezámmag füstölt lazac