2014. feb 28.

Saltimbocca - ugorj a számba!

írta: Hajós Ágnes
Saltimbocca - ugorj a számba!

A klasszikus olasz recept csirkével

Ismét egy egyszerű étel hangzatos névvel. Magyarra fordítva azt jelenti, ugorj a számba :)

Ez a vicces név annyit takar, hogy a húst kisebb, egy-két falatnyi adagokra vágjuk, így fedjük le finom érlelt sonkával, majd rátűzünk egy zsályalevelet.

Ez utóbbira pedig roppant büszke vagyok, hiszen az én kis kertemben nőtt a zsálya. Én ültettem. Szerencsére a fűszernövények nem túl igényesek, átélte a telet (a kakukkfű és a rozmaring is!). Mindenkinek ajánlom, akinek akár egy zsebkendőnyi kis kertje is van, legalább ezt a három növényt próbálja tartani, összehasonlíthatatlan a friss fűszer íze az ételben. A negyedik a bazsalikom, de az sajnos nem szereti a hideget, meg valamiért engem se, nálam elpusztul... Azért nem adom fel, fő a kitartás!

Vissza az ételhez. Ez egy olasz klasszikus, ha jól tudom, eredetileg borjúhúsból készül, én most csirkecomb-filéből készítettem, az a kedvenc húsfajtám. Bármilyen körettel finom, én friss salátával fogyasztottam, de krumplipürével is finom lehet. A maradékot meg estig csak úgy magában elcsipegetni... :)

Saltimbocca csirkecombból

DSC_4815s1

Hozzávalók 4 főre:

5 egész csirkecomb

15 dkg pármai sonka

Kb. 25 db nagyméretű zsályalevél

Olaj

Só, bors

 

A csirkecombokat kifilézzük, bőrüket félre tesszük. Kétujjnyi darabokat vágunk a húsból, befedjük ugyanekkora sonkadarabbal, ráhelyezünk egy zsályalevelet. Az egészet fogpiszkálóval rögzítjük.

200 fokos sütőben kb. fél órát sütjük.

Ízlés szerinti körettel fogyasztjuk.

DSC_4835s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saltimbocca zsálya pármai sonka csirkecomb