2014. már 05.

Évike sütijei I. - Mandula, a lakodalmas kedvenc

írta: Hajós Ágnes
Évike sütijei I. - Mandula, a lakodalmas kedvenc

Macerás, bizony! De megéri :)

Gyerekként (is) imádtam a nyarat. Ilyenkor sokszor nyaraltam Cegléden anyukám rokonságánál. Legtöbbször a nagynénémnél voltam - ő igazából anyukám unokatestvére, de így egyszerűbb :) Én is nagyon szerettem nála - vele lenni. És nem mellesleg a világ legjobb sütijeit tudja sütni!

Karácsonykor családostul nála ünnepeltünk, ki is használtam az alkalmat, amennyi receptet csak tudtam, elkértem tőle. Úgy gondoltam, szépen, sorban megosztom veletek. Az első a sorban a sokak által barackmagként hívott édesség, mi mandulának hívjuk. Nekem ez a kedvencem:

Mandula

DSC_5563s

Hozzávalók 10 főre:

A tésztához:

35 dkg liszt

22 dkg dió

22 dkg porcukor

2 dkg cukrozatlan kakaópor

25 dkg vaj

1 kk rum(aroma)

 

A krémhez:

3 egész tojás

20 dkg porcukor

Fél mandulaaroma (ha van, színezett)

25 dkg vaj

Porcukor a hempergetéshez

 

A krémhez a tojásokat a porcukorral és az aromával egy fémtálban összekeverjük, vízgőz fölött állandóan kevergetve besűrítjük. Mikor kihűlt, géppel hozzákeverjük a hideg, felkockázott vajat.

A hozzávalókat összegyúrjuk (először nehezen akar összeállni, de ne adjuk fel!) Egyenként belenyomkodjuk a mandulaformába, de vékonyan, hogy öblös maradjon, tölteni fogjuk. 6-8 perc alatt 170 fokon megsütjük. Mikor a formát már meg tudjuk fogni, az asztalhoz finoman odaütjük a formát, hogy kiessen belőle a tészta. Ezt addig folytatjuk, míg elfogy.

 Mikor minden hideg, összeállíthatjuk. Egy kanál krémet a tészta belsejébe kenünk, hozzáillesztjük a másik felét. Végül meghempergetjük porcukorban.

DSC_5566s

DSC_5566s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

dió mandula rum kakaópor