2014. már 14.

Akkor is legyen medvehagyma a pogácsában!

írta: Hajós Ágnes
Akkor is legyen medvehagyma a pogácsában!

Medvehagymás pogácsa ricottával, másnap is puha marad :)

Persze, persze, lehet a medvehagymát a piac macaronjának nevezni. Ami virágnyelven annyit jelent, hogy alkalomadtán minden gasztronómus ezzel foglalkozik, aki valami éppen aktuálisat akar alkotni. És persze nem is nagy szám. Meg nem is drága. De akkor is......

Imádom azt az enyhén  fokhagymás ízét, meg, hogy érzem, itt a tavasz, sőt, nemsoká a nyár...

Akárhányszor kitévedek a piacra és meglátom a szép kis csokrokat, vennem kell. Így jártam két napja is, aztán gyorsan rájöttem, hogy ötletem meg nincs semmi különleges. Akkor gondoltam, jöhet a Jolly joker, a pogácsa. Azt mindenki szereti, szép zöld pöttyökkel meg sokkal csábítóbb.

Azért lestem kicsit, két receptet is alapul vettem (itt és itt), mielőtt a sajátomat megsütöttem. Jó lett :) Ja, és nem utolsósorban 1 óra alatt az asztalon van.

Ricottás-medvehagymás pogácsa

 DSC_6549sp

Hozzávalók:

30 dkg liszt + a nyújtáshoz

20 dkg (kacsa)zsír

25 dkg ricotta (vagy zsírszegény túró)

15 dkg medvehagyma

2 kk só

1 cs sütőpor

3 tekerésnyi bors

1 tojás + 1 db a kenéshez

 

A kenéshez való tojáson kívül mindent összekeverünk, összegyúrunk. Lisztezett deszkán 2 cm-esre nyújtjuk, jobbról-balról, majd alulról-felülről összehajtjuk, majd ismét kinyújtjuk. Ezt még kétszer elvégezzük, ha kell, alá-, rászórunk lisztet. Végül kb. 1,5 cm-esre nyújtjuk, késsel megmintázzuk a tetejét, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, vagy késsel feldaraboljuk.

180 fokra előmelegítjük a sütőt. A kiszaggatott pogácsákat sütőpapíros tepsire tesszük, a maradék elhabart tojással megkenjük a tetejüket. Betoljuk a sütőbe, kb. 20 percig sütjük. Akkor jó, ha alul-felül kicsit megbarnul.

 DSC_6541s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

medvehagyma pogácsa