2014. már 31.

Morva fejes saláta

írta: Hajós Ágnes
Morva fejes saláta

Kedvenc gyerekkori salátám, nagyszerű vacsora

Most is egy olyan étel következik, amit nem sokra értékeltem gyerekkoromban. A családom többi tagja szerette, de én csak akkor bírtam megenni, ha a szokásosnál is több sajtot tettem rá. Sokszor vacsoráztuk ezt, jó érzés tölt el, mikor eszembe jut.

A történetét nem tudom, vagy hogy van-e bármi köze Morvaországhoz. Azt gondolom, talán annyi, amennyi a franciasalátának a franciákhoz :)

Mindenesetre mindenkinek ajánlom, az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége:

 

Morva fejes saláta sajttal

 DSC_5263s

Hozzávalók 4 főre:

2 fej saláta (itt most lollo-t is használtam)

20 dkg kolozsvári szalonna vagy bacon

3 dl kefir

15 dkg reszelt sajt

 

A szalonnát kockákra vagy vékony csíkokra vágjuk, zsírját serpenyőben kiolvasztjuk. A zsírt és a pörcöket lehűtjük.

A salátát leveleire szedjük, megmossuk, lecsöpögtetjük. Féltenyérnyi darabokra tépkedjük. A kefirbe belekeverünk 2 ek szalonnazsírt, ezzel összeforgatjuk a salátát. A szalonnadarabok ¾ részét is a salátához adjuk. Azonnal tálaljuk.

Egy tányérra halmozunk a salátából, rászórjuk a reszelt sajtot, majd a maradék szalonnadarabkával díszítjük.

DSC_5259s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta sajt szalonna kefír