2014. ápr 14.

Palacsinta – szebben zabliszttel, meggyszósszal

írta: Hajós Ágnes
Palacsinta – szebben zabliszttel, meggyszósszal

Egészséges(ebb) édesség palacsinta-imádóknak

Nekem és a palacsintának nem nyúlik vissza túl régre a kapcsolatunk. Biztos említettem már hosszú bénázásomat, miszerint vagy másfél évig szenvedtem, mire sikerült az első egész darabot elkészíteni. Én ugyanis, mint abszolút óvatos háziasszonyka, takarék lángon álltam neki, nehogy odaégjen. Amiből persze az lett, hogy nem sült át és végül kanállal kellett enni. Én meg felhúztam magam és úgy döntöttem, ezt a műveletet meghagyom a nagymamáknak. Aztán egyszer egy ismerősöm félig szigorúan megjegyezte, hogy egy édesanyának illik azért ezt tudni.... Ekkor elszégyelltem magam és csodák csodája! a következő adag sikerült :) Azóta egyszerre két serpenyőben sütöm, nem győzöm kivárni :D

A mostani ételt két dolog ihlette: egy vendégség, amin ki akartam tenni magamért és egy verseny. A versenyről azóta sem hallottam, a vendégségben viszont egyértelmű volt a siker. Próbáljátok ki!

 

Kókuszkrémes zabpalacsinta balzsamos meggyszósszal

DSC_6645s

Hozzávalók 12 darabhoz:

25 dkg zabliszt

2 tojás

2,5 dl buborékos víz

2,5 dl tej

Kevés olaj a sütéshez

 

1 csomag vaníliás, főzni való pudingpor

5 dl kókusztej

Ízlés szerint édesítő

 

Fél kg magozott meggy

5 ek barna cukor

4 dl vörösbor

2,5 dl balzsamecet

 

A lisztet simára keverjük a többi hozzávalóval, fél órát pihentetjük. Ismét megkeverjük, ha túl sűrűnek találjuk, hígítsuk kevés vízzel. A szokásos módon palacsintákat sütünk.

A pudingport simára keverjük fél dl kókusztejjel. A többit felforraljuk, majd hozzáöntjük a keveréket. Mérsékeljük a lángot, állandóan keverve besűrítjük, ízlés szerint édesítjük.

A barna cukrot egy tapadásmentes edényben karamellizáljuk, felöntjük a borral és a balzsamecettel. A felére beforraljuk, hozzáadjuk a meggyet, majd még 5-6 percig főzzük.

Tálalás előtt a palacsintákat megtöltjük a kókuszos krémmel, oldalaikat behajtjuk, a meggyszósszal leöntve tálaljuk.

DSC_6644s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

meggy palacsinta balzsamecet kókusz vörösbor puding kókusztej zabliszt