2014. ápr 29.

Kijevi csirkemell, a klasszikus recept begolyózva

írta: Hajós Ágnes
Kijevi csirkemell, a klasszikus recept begolyózva

Csirkegolyó fűszeres vajjal, ropogós bundában

Mindig is nagy kedvencem volt a Kijevi csirkemell. Ez a klasszikus fogás szintén vizsgatételem volt (már nincs sok, amit még ne mutattam volna be :) ), nemrég ismét találkoztam vele.

Beneveztem az éppen futó Blogkóstolóba, itt már leírtam, hogy ez miről szól. Most az Aranytepsi című blogot kaptam, hát mit mondjak, volt miből választani :) Legnagyobb örömömre sós étel is van nála bőven, édességet Húsvét óta nem nagyon van kedvem bevállalni...

Szóval Andinál találtam egy étvágygerjesztő Kijevi csirkegolyó receptet, ezt sütöttem meg. Nem mondom, hogy nem macerás és munkaigényes, viszont nem bonyolult és a végeredmény mindenért kárpótol. Az eredeti recepten csak annyit változtattam, hogy csirkemell helyett combot használtam, valamint a bundába kevertem némi szezámmagot. A golyókat előre el lehet készíteni (akár előző nap), fogyasztás előtt pedig "csak" be kell bundázni és kisütni. Próbáljátok ki!

Kijevi csirkegolyó

 DSC_0214s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg csirkecomb filé

1 mk só

Frissen őrölt bors

 

15 dkg reszelt, zsíros sajt

1 nagy ek vaj

1 nagy gerezd fokhagyma

Fél csokor petrezselyem (vagy medvehagyma, vagy más zöldfűszer)

1 kis tojás sárgája (vagy egy fél)

1 csipet só

 

A bundázáshoz:

3 tojás

15 dkg liszt (nekem szénhidrátcsökkentett)

4 ek szezámmag

Bő olaj a sütéshez

 

A reszelt sajtot összenyomkodjuk-keverjük a vajjal, az apróra vágott petrezselyemmel, a tojássárgával, a zúzott fokhagymával és a sóval. Nedves kézzel mogyorónyi golyócskákat formázunk belőle, további felhasználásig a hűtőbe tesszük.

A csirkecombot ledaráljuk, sózzuk, borsozzuk. Ebből diónyinál kicsit nagyobb gombócokat formázunk.

Megnedvesítjük a kezünket, egy csirkelabdát ellapítunk benne, beleteszünk egy sajtgolyót, majd a húst köré nyomkodjuk.

A lisztet összekeverjük a szezámmaggal, a tojásokat felverjük egy csipet sóval. Először a lisztben, aztán a tojásban, majd ismét a lisztben forgatjuk meg a golyókat, végül a forró olajban aranybarnára sütjük. Papírtörlőre szedjük, ízlés szerinti körettel tálaljuk.

DSC_0228s

DSC_0216s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt fokhagyma csirkecomb petrezselyem kijevi